گردهمایی نمایندگان ادیان مختلف در حرم امام حسین(ع)

یک هیئت از نمایندگان طایفه ها و ادیان و مذاهب مختلف عراق در حرم امام حسین(ع) به منظور تقویت انسجام ملی گردهم جمع شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، آستان مقدس امام حسین(ع) از یک هیئت از تعدادی از نمایندگان طایفه ها و ادیان مختلف در عراق استقبال کرد که با هدف تقویت اصل همزیستی مسالمت آمیز بین همه مردم عراق گردهم جمع شدند.

 

«عبدالامیر طه» رئیس بخش روابط عمومی در آستان مقدس حسینی، گفت: این باعث افتخار است که آستان مقدس امام حسین(ع) مأمنی برای نشست ها و اجتماعات بین نمایندگان طایفه ها و ادیان مختلف در عراق است. این مسئله باعث تقویت انسجام ملی و تحکیم اصل همزیستی مسالمت آمیز بین همه مردم عراق است.

 

طه افزود: این طرح ها و گردهمایی ها نتیجه فعالیت های انجام شده توسط آستان مقدس امام حسین(ع) و در چارچوب توصیه های مرجعیت عالیقدر دینی است که بارها به وحدت میان همه مردم مردم توصیه کرده است.

 

وی تاکید کرد: آستان مقدس امام حسین(ع) از اینگونه گردهمایی ها و نشست ها که به نفع ملت عراق است، حمایت می کند.

 

در همین حال، «باردلیان یوسف عزیز» کشیش عراقی گفت: ما به نیابت از مسیحیان در اینجا حضور یافته ایم و حضور ما به منظور وحدت عراق و رساندن این پیام است که ملت عراق یک دست است.

 

وی افزود: گردهمایی در کربلایی با اهداف متعدد برگزار شد که یکی از آنها قطع هرگونه تفرقه گرایی و رد تروریسم و هرگونه حرکت تکفیری است.

 

مرجعیت عالیقدر دینی شیعیان بارها بر ضرورت تقویت همزیستی مسالمت آمیز، اجتماعی و فرهنگی بین همه ادیان و مذاهب تاکید کرده است.  زیرا همه ادیان آسمانی بر صلح و گسترش محبت دعوت می کنند.

کد خبر 1008788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha