تجهیزات و خوردوهای امدادی جهت  پایگاه های هلال احمر خوزستان خریداری می‌شود

همتی از خرید خودرو و تجهیزات امدادی و وسایلی جهت پایگاه های هلال احمر خوزستان خبر داد و گفت: با تکمیل پروژه‌های هلال احمر این امکان را فراهم می‌کنیم که مردم خوزستان بتوانند از امکانات این جمعیت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «کریم همتی» صبح امروز (دوشنبه 8 دی) در حاشیه بازدید از پروژه های تحت اختیار جمعیت هلال احمر آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حال فعالیت های مختلف از جمله طرح قرارگاه شهید سلیمانی و همچنین سیل و آب گرفتگی در شهرهای مختلف کشور بوده ایم.

 

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به کمک به سیل زدگان در آب گرفتگی های اخیر افزود: در این زمینه جمعیت هلال احمر در کنار سایر ارگان هایی که درگیر بحث امدادرسانی و رهاسازی بودند اقدامات مناسب و ارزشمندی را انجام داد؛ کار ما تیمی بود هرچند نسبت به سنوات قبل به بحران تبدیل نشد اما آب گرفتگی که در سطح محدودی صورت گرفت جمعیت هلال احمر در کنار مردم بود.

 

وی تصریح کرد: ما در قالب طرح قرارگاه شهید سلیمانی به عنوان یکی از سه عضو اصلی آن فعالیت های خوب و ارزنده ای را انجام دادیم و هم ما، هم سپاه و هم دانشکده علوم پزشکی نیز در بحث های نظارتی، حمایتی و معیشتی اقدامات خوبی را به سرانجام رساندیم.

 

همتی به سفر امروز خود و هیات همراه به استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر ما قرار است از زیرساخت ها و امکانات جمعیت هلال احمر در خوزستان و سایر شهرستان های مختلف این استان بازدید خواهیم کرد، همچنین در جمع بندی این سفر در نشستی که با همکاران ما در شورای مدیران و معاونین جمعیت هلال احمر خوزستان خواهیم داشت، قطعا راهکارها را خواهیم شنید و کمک هایی بسیار خوبی از جانب مرکز برای این استان انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر خوزستان یکسری امکانات دارد اما برای بهره برداری از آنها نیاز به تزریق مالی دارند اضافه کرد: پروژه های مختلفی در این استان از جمله اردوگاه تفریحی اندیمشک و ورزشگاه و استخر نفت و گاز اروندان خرمشهر که برای بهره برداری نیاز به اعتبارات لازم دارند. برخی از املاک کارهای تملک شان انجام شده اما طبیعتا ما باید برخی از املاک بلااستفاده را در قالب بحث مولدسازی به فروش برسانیم تا بتوانیم پروژه هایی که هم دارای ارزش بیشتری هستند و هم می توانند در خدمت اهداف هلال احمر باشند را به بهره برداری کامل برسانیم.

 

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور یکی از مشکلات موجود در خوزستان را عدم استفاده از امکانات جمعیت هلال احمر دانست و خاطر نشان کرد: پروژه های خوبی در آبادان و خرمشهر وجود دارد که همکاران ما در این منطقه توانستند آنها را به تملک این سازمان در بیاورند، امروز نیز بحث امکان سنجی و استفاده از این ظرفیت های بسیار خوب موجود در این دو شهرستان را ارزیابی کردیم؛ بسیاری از پروژه ها را می توانیم با تزریق اعتبارات به فاز نهایی تبدیل کنیم تا مردم خوزستان بتوانند از امکانات جمعیت هلال احمر استفاده کنند و بهره لازم را ببرند.

 

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم هم از ظرفیت سازمان جمعیت هلال احمر و هم از منابع شهرستانی و استانی برای تکمیل این پروژه ها استفاده کنیم و در راستای اهداف جمعیت هلال احمر سرمایه گذاری خوبی را انجام دهیم.

 

همتی استان خوزستان را منشاء همیشگی خیر و برکت برای کل کشور خواند و تاکید کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از نهادهای غیردولتی توانسته اقدامات خوب و ارزشمندی را در این استان انجام دهد، همه اقدامات مان را انجام خواهیم داد و این پروژه ها سرانجام بسیار روشن و خوبی خواهند داشت.

 

وی یکی دیگر از اهداف سفر به خوزستان را خرید خودرو و تجهیزات امدادی و وسایل برای پایگاه های هلال احمر این استان برشمرد و بیان کرد: این مهم را نیز به اتفاق همکاران مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که امیدوارم در نشست امروز با استاندار خوزستان بتوانیم در راستای تحقق اهداف برای این استان کارها را با همدلی و همفکری به سرانجام برسانیم.

 

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور خاطر نشان کرد: امیدوارم این سفر عائله خوبی برای مردم خوزستان به همراه داشته باشد و جمعیت هلال احمر این استان به جایگاه بهتری در سطح کشور دست پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه خوزستان یکی از محورهای اصلی و مهم تردد زائران اربعین حسینی است اذعان کرد: در این زمینه نیز صحبت های بسیار خوبی را داشتیم، ضمن تشکر از همکاران در جمعیت هلال احمر خوزستان و همراهی بسیار خوب مسئولان شهرستان های آبادان و خرمشهر و استاندار امیدوارم این همدلی و همفکری بتواند کمک خوبی را برای این استان در زمینه فعالیت هاتی جمعیت هلال احمر به همراه داشته باشد.

 

همتی همچنین با اعلام آمادگی مجدد برای احداث و راه اندازی داروخانه داروهای خاص در این منطقه گفت: صدور مجوز داروخانه در کمیسیون ماده 20 دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود که تا این لحظه برنامه وزارت بهداشت دائر کردن داروخانه داروهای خاص در مراکز استانی است، اما جمعیت هلال احمر برای دائر کردن آن در آبادان چه از لحاظ تامین داروهای خاص و چه عمومی و همچنین از حیث سرمایه گذاری و جذب نیرو نیز مشکلی ندارد.

 

وی آبادان را به عنوان یک شهرستان دارای شرایط خاص عنوان کرد و یاد آور شد: آبادان نباید را شهرستان های دیگر مقایسه و در نظر گرفته شود؛،چرا که پیشینه تاریخی دارد و با توجه به ارزش هایی که در این سرزمین نهفته است باید به آن کمک شود.

 

کد خبر 1008836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha