فونت اختصاصی برای هویت بصری موزه هنرهای معاصر طراحی می شود

رییس موزه هنرهای معاصر تهران موزه هنرهای معاصر با بیان اینکه این موزه از ابتدا فاقد هویت بصری بود، گفت: فونت اختصاصی برای هویت بصری موزه هنرهای معاصر طراحی می شود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  نشست رسانه ای« مرمت، بازسازی و هویت بصری موزه هنرهای معاصر تهران» پیش از ظهر امروزدوشنبه 8 دیماه با حضور هادی مظفری، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان آقایی، رییس موزه هنرهای معاصر تهران، زهرا نوروزی، رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا عابدینی، هنرمند طراح گرافیک و حسن نوفرستی روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران در تالار رودکی برگزار شد.

 

در این نشست «احسان آقایی»، رییس موزه هنرهای معاصر تهران درباره اضافه شدن فضاهای جدید به موزه توضیح داد: هیچ فضای جدیدی به موزه الحاق نشد و الحاقات غیرصحیح گذشته هم حذف شد، بلکه فضاهای فعلی موزه، بازتعریف شده است. 

رییس موزه هنرهای معاصر تهران با بیان اینکه  این موزه پیش از انقلاب نشان خاصی نداشته است ، گفت: صرفا نام موزه هنرهای معاصر با فونت زر نوشته شده بود و طراحش نامش است. نشان کنونی موزه هنرهای معاصر در اوایل دهه ۷۰ توسط جواد پویان طراحی شد. بعدتر صداقت جباری هم بر اساس آن فونتی را طراحی کرد. در ادامه مصطفی اسداللهی سربرگ دیگری طراحی کرد و در سال‌های مختلف کارهای متفاوتی برای نشان موزه انجام شد که هیچ ارتباطی با هم نداشتند، اما در دوره جدید تصمیم گرفته شد که هویت بصری برای موزه هنرهای معاصر طراحی شود.

احسان آقایی درباره انتخاب رضا عابدینی برای  طراحی هویت بصری موزه هنرهای معاصر  توضیح داد: زمانی که متوجه شدیم رضا عابدینی به ایران برگشته است برای شرکت در بینال ونیز با او همکاری داشتیم. پس‌ازآن بحث‌هایی درباره طراحی هویت بصری موزه به وجود آمد و جلسات متعددی داشتیم و در نهایت با توجه به سوابق کاری درخشان رضا عابدینی و فعالیت‌های بین‌المللی او که باعث شده است در میان طراحان گرافیک برتر جهان قرار بگیرد، از او برای طراحی هویت بصری موزه دعوت کردیم.

کد خبر 1008921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha