۱۲ میلیارد ریال برای آزادی ۶۳ زندانی جرائم غیرعمد نیاز است

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: وقتی اسم آزادی زندانی برده می شود خیلی ها تصور می کنند افراد سابقه دار را هم شامل می شود و به همین دلیل شاید انگیزه چندانی برای خیرین ایجاد نشود اما ما و شما باید فرهنگسازی کنیم که این افراد ناخواسته گرفتار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الله موسوی قوام، بعد از ظهر دوشنبه(۸ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشن های گلریزان که همه ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می شد؛ امسال با توجه شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی با خیرین ارتباط گیری کرد.

 

 

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه امسال خیرین استان بیش از ۱۰ میلیارد تومان تعهد کردند و آزادسازی زندانیان طی ۵ مرحله در سال جاری انجام می شود؛ گفت: مرحله اول در هفته بسیج با آزادی ۱۳۸ نفر زندانی در استان انجام شد که ۳۷ نفر جرائم غیر عمد و ۱۳۱ نفر جرائم مالی بودند.

 

 

وی ادامه داد: در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همزمان با ۱۴ دی ماه از ساعت ۱۲ الی ۱۴ در گلزار شهدا به نیت سن بابرکت شهید سلیمانی ۶۳ زندانی جرائم غیرعمد آزاد می شوند که کل بدهی آنان ۲۲ میلیارد تومان است و در قالب کمیته های صلح و سازش در راستای تخفیفات و رضایت شاکیان ۱۹ میلیارد تومان رضایت جلب کردیم و یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان با تسهیلات و...توسط مددجو درنظر گرفته شده است.

 

 

موسوی قوام اظهار کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک نیاز داریم که درخواست داریم اصحاب رسانه در این خصوص اطلاع رسانی کنند که آثار و برکات این اقدام پسندیده و خیر را خواهیم دید و البته از کمک های اندک هم نباید غافل شد که در همین راستا افراد می توانند با شماره گیری « #۷۷۷۷*۷۸۰* » از هزار تا ۲۰۰ هزارتومان کمک کنند.

 

 

 

وی تصریح کرد: وقتی اسم آزادی زندانی برده می شود خیلی ها تصور می کنند افراد سابقه دار را هم شامل می شود و به همین دلیل شاید انگیزه چندانی برای خیرین ایجاد نشود اما ما و شما باید فرهنگسازی کنیم که این افراد بدهکار هستند و ناخواسته گرفتار شدند و خانواده های آنان آبرومند هستند و بسیاری از آنان حتی خانواده و همسایگان  هماز زندانی شدن آنان اطلاع ندارند لذا کرامت آنان باید حفظ شود.

 

 

مدیرعامل ستاددیه استان کرمان گفت: خیرین از طریق شماره سیبا ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲ و  شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲ نزد بانک ملی به نام ستاد دیه استان نیز می توانند اقدام کنند. 

 

 

 

 

کد خبر 1008943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha