اجرای هشتمین دوره پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در خرم آباد

طولابی، از برگزای اجرای هشتمین دوره پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در خرم آباد خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ دی ماه جاری همزمان با سراسر کشور در خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «جعفر طولابی»، امروز(8دی) در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: هشتمین دوره پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر از 15دی در خرم آباد اجرا خواهد شد.

 

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به اینکه بیماری‌های غیرواگیر تهدیدی برای سلامت جامعه هستند، بیان کرد: با اجرای این طرح می‌توان عوامل خطر این بیماری را شناسایی کرد.

 

وی بر ضرورت ارتقای سواد سلامت روانی جامعه تأکید کرد و عنوان داشت: افزایش بهره‌ مندی مردم از خدمات سلامت روان و مراقبت‌های اجتماعی و در نهایت کاهش عوامل خطر در سلامت روان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

طولابی بیان کرد: طرح پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در سه گام تکمیل پرسشنامه، سنجش جسمانی و اندازه‌گیری آزمایشگاهی انجام می شود.

 

وی بیان داشت: اجرای طرح پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر نیازمند همکاری و مشارکت متولیان اجرایی طرح است، استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت پیشبرد اهداف و ارتقای سلامت روان جامعه ضروری است.

 

فرماندار خرم‌آباد یادآور شد: در راستای اجرای این طرح زمینه‌های لازم برای تحقق این اهداف فراهم شده و کادر درمانی و کارشناسان تخصصی نیز برای مهم مشخص شده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون در زمینه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خرم آباد هیچ موردی مشاهده نشده است، گفت: در این راستا باید تدابیر لازم جهت پیشگیری از این موضوع در نظر گرفته شود.

 

کد خبر 1008966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha