سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) نیاز ضروری جامعه است

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: سبک زندگی و نوع ارتباطات و سیره رفتاری حضرت زهرا(س) در خانواده و با دیگران مورد نیاز ضروری جامعه است.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: اولیای دین ما در نهایت مظلومیت هستند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه اگرنمونه‌هایی مانند وجود مقدس علی(ع) و فاطمه(س) را درسایر مکاتب و ملتها داشتیم (که البته نداریم ) برایشان اسطوره‌سازی‌های زیادی می‌کردند افزود: اصلا الگوگیری ازافراد و شخصیت‌ها یک امر فطری و یک سنت فراگیر و طبع بشر با این امر سازگار است.

 

وی با بیان اینکه اصلا همه ما در امور زندگی الگو می‌گیریم ولی راه و مسیر را چه بسا گم کرده‌ایم گفت: سایر ملتها شخصیت‌های افسانه‌ای و خیالی درست می‌کنند، برایشان چقدر کتاب و فیلم و سریال و مجسمه و... می‌سازند تا برای خود هویت و فرهنگ درست کنند اما ما که انسانهایی داریم بفرموده امام هادی در زیارت جامعه کبیره: خلقکم الله انواراَ، و در زیارتنامه، حضرت فاطمه زهرا(س) همیشه درامتحانات سخت، صبور و با تحمل و مقاوم و سربلند بیرون آمده، یادشده باید اعتراف کنیم که نتوانستیم آنچه که شایسته شخصیشان است بپردازیم.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: گاهی برای قداست شخصیتشان چنان موجودی ازاین خاندان می‌سازیم که ورود به دایره زندگیشان را برخود می‌بندیم در حالیکه این بزرگواران هم مانند ما و مثل ما زندگی می‌کردند، غریزه داشتند، مگر قرآن نمی‌گوید:بَشَرُ مثلُکُم، یعنی ماهم میتوانیم خودمان راباالگوگیری ازاین بزرگواران بالاببریم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا بیان کرد: در عین اینکه کتاب‌های زیادی در رابطه با شخصیت فاطمه زهرا(س) نوشته شده و زحمت‌های زیادی هم برای معرفیشان کشیده شده است، اما بیشتر دربُعد ظلم‌ها و مصائبی که بر ایشان واردشده و یا ذکر فضایل وکراماتشان است.

 

وی خاطرنشان کرد: درحالیکه آنچه امروز نیاز ضروری جامعه ماست سبک زندگی و نوع ارتباطات و سیره رفتاریشان درخانواده و با دیگران است که امیدوارم اهل قلم وسخن بیشتربه آن بپردازند.

کد خبر 1009088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha