جای خالی وقف در حوزه ترویج سیره و روش زندگی حضرت زهرا (س) در  قزوین

حجت الاسلام مجیدی گفت: متأسفانه در استان قزوین موقوفه ای برای ترویج سیره، زندگی و منش حضرت زهرا (س) و در باب مجالس شهادت و ولادت ایشان وجود ندارد.

حجت اسلام «سیدد مصطفی مجیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: متأسفانه در استان قزوین موقوفه ای برای ترویج فرهنگ حضرت فاطمه زهرا (س) نداریم و در واقع در باب ولادت، مجالس شهادت و سیره، زندگی و منش آن حضرت موقوفه ای در استان وجود ندارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: از خیران و دلدادگان حضرت زهرا (س) تقاضا داریم در این حوزه قدم بردارند و اگر قرار است کار خیری انجام دهند و عمل خیری از خود برجای گذارند، یکی از این موارد وقف برای حضرت زهرا (س) باشد.

 

وی عنوان کرد: ما هم در ترویج، تبلیغ و اطلاع رسانی ها در حوزه وقف، یکی از مواردی که اعلام کردیم نیاز به وقف جدید وجود دارد، وقف برای مراسم تعظیم و تکریم بانوی بزرگوار و شیوه زندگی حضرت زهرای مرضیه (س) است که ان شاالله شکل بگیرد.

 

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به مهمترین آموزه و درس زندگی حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) نه تنها در کلام، اعتقاد و باور بلکه به صورت عملی ولایت مداری را تعریف کردند و ولایت مداری را به منصه ظهور رساندند.

 

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) بانویی بود که در راستای احقاق حق ولایت مداری امیرالمومنین (ع) و حق طبیعی، قانونی و شرعی حضرت علی (ع) نه به عنوان همسر بلکه به عنوان امام زمان خود هم در کلام و هم در عمل به میدان آمدند تا جایی که جان خود را به خطر انداختند و ما معتقد هستیم حضرت زهرا (س) در مسیر دفاع از ولایت به شهادت رسیدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: امروز اگر ما بخواهیم به عنوان آموزه مهم از زندگی آن بانوی بزرگوار یاد کنیم، باید بگوییم ایشان به ما آموختند پای ولی زمان ایستادن تنها با حرف و یا فقط اعتقاد قلبی نیست بلکه عمل و از خودگذشتگی می خواهد.

 

وی تأکید کرد: احیای امر ولایت و زنده نگاه داشتن جایگاه امام و ولی در جامعه، زنده نگاه داشتن اسلام است زیرا اهل بیت (ع) می فرمایند اسلام بر پنج پایه بنا است، اما اساسی ترین و مهمترین پایه ای که خیمه اسلام را نگاه داشته، عمود ولایت است و حضرت زهرا (س) در زندگی شان به ما ولایت مداری و دفاع از ولایت را آموخت.

 

حجت الاسلام مجیدی یادآور شد: امروز هم تکلیف ما برای رسیدن به سعادت و کمال پای ولی زمان ایستادن و محکم از این آرمان و عمود خیمه دین یعنی ولایت فقیه دفاع کردن است.

 

کد خبر 1009091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha