مردم  در ۹ دی برای میثاق با ولایت آمده بودند/مردم از حضرت زهرا (س) درس گرفتند که خودشان واقعیت را بفهمند

افتخاری گفت: مردم در ۹ دی برای میثاق با ولایت آمده بودند و این درس را از حضرت زهرا (س) گرفتند که خودشان واقعیت را بفهمند و در فضای غبارآلود واقعیت ها را بشناسند و حق و باطل را از یکدیگر تشخیص داده و با حضور خود به دیگران بصیرت بخشی کنند.

«لاله افتخاری» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد راهکارهای افزایش بصیرت و ولایت مداری در حوزه سیاسی و فرهنگی گفت: دهه ولایت و بصیرت با دهه فاطمیه همزمان شده است و باید در اینجا بگوییم که حضرت زهرا (س) برای بصیرت بخشی به جامعه تا لحظه آخر با توجه به تمامی فشارها و سختی هایی که متحمل شده و در رختخواب بیماری آسیب های زیادی دیده بودند و با وجود اینکه جسم و روح شان از همه آزرده شده بود اما همچنان در رختخواب بیماری از بصیرت افزایی دست بر نمی دارند یعنی ابتدا انسان باید خود بصیرت داشته باشد تا بتواند دیگران را به این راه دعوت کند.

 

نماینده سه دوره ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در جامعه امروز نیز افراد باید با بصیرت درک درستی داشته باشند و از منابع گوناگون، کتاب ها، رسانه ها، علما و افرادی که صاحب تریبون هستند، آگاهی کسب کنند و ببیند آسیب ها و چالش ها و بی بصیرتی ها کجاست و معیارهای شناخت افراد و بصیرت یافتن نسبت به جریان های روز از کجا آغاز می شود و از منابع اسلامی در شناخت و بصیرت خود استفاده کند تا بتواند از طرف دیگر بصیرت بخشی و بصیرت افزایی در جامعه را ترویج دهد.

 

فعال اصولگرا ادامه داد: از حرکت حضرت زهرا (س) می فهمیم که بصیرت بخشی و بصیرت افزایی مرد و زن ندارد،  بیمار و سالم نمی شناسد، مادر و خانه دار و صاحب فرزند نمی شناسد یعنی هیچ چیزی نباید مانع بصیرت بخشی به دیگران شود.

 

داور مسابقات قرآنی و پژوهشی تصریح کرد: بصیرت بخشی را امام حسین (ع) از مادر خود آموختند و عملا دیدند که بانوی بزرگ اسلام در سخت ترین شرایط به دنبال بصیرت بخشی هستند؛ به همین دلیل ابا عبدالله (ع) در جریان کربلا و روز عاشورا همین اقدام را انجام دادند و پس از آن حضرت زینب (س) که تربیت یافته بانوی بزرگ اسلام است، این راه را ادامه دادند. باید از تمام ظرفیت ها برای افزایش بصیرت در جامعه استفاده کنیم و نگوییم که من خود فهمیدم و بقیه مشکل خودشان است که نمی دانند.

 

وی با اشاره به واقعه 9 دی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان یادآور شد: افرادی که در 9 دی برای میثاق با ولایت آمده بودند، این درس را از حضرت زهرا (س) گرفتند که خودشان واقعیت را بفهمند و در فضای غبارآلود واقعیت ها را بشناسند و حق و باطل را از یکدیگر تشخیص داده و با حضور خود به دیگران در جامعه و فضای فیزیکی و مجازی بصیرت بخشی کنند.

 

کد خبر 1009105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha