برآوردهای بچه گانه بعضی عناصر داخلی مبنای استخراج استراتژی دشمن/ اقتدار نظام، هر ایرانی را که وجدان او دست نخورده مشعوف می کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برآوردهای بچه گانه و رقابت های داخلی باعث شده دشمن استراتژی خود را برای برخورد با انقلاب از فحوای کلام بعضی مسئولین استخراج می کند؛ گفت: در حالیکه اقتدار نظام، وجدان های دست نخورده را مشعوف می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدحسین صفارهرندی، سه شنبه(9 دی) در ویژه برنامه بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در سخنانی با اشاره به فتنه 88  و ذکر این نکته که وقتی به مقدس ترین باورهای مردم و عواطف شیعی آنان آسیب رسید، کاسه صبر آنان لبریز شد؛ تصریح کرد: 9 دی حاصل تراکم احساسات سرکوب شده مردم و تجلی آن در یوم الله 9 دی است.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه 9 دی را هیچگاه نباید فراموش کرد و  این مشعل نباید کم فروز شود؛ دلیل آن را چاره ساز بودن اتفاقات انفجارگونه در مواقعی دانست که برای جلوگیری از انحراف بزرگ و بدعت باید اتفاق بیفتد و اظهار کرد: ۹ دی از برجسته ترین روزهایی است که یوم الله است و 9 دی را صرفاً به عنوان روز تاریخی نباید بزرگ بدانیم؛ 9 دی تشریفاتی هم نیست بلکه باید جاری در زندگی پیش رو باشد و با کلمه بصیرت بازی کردن خاصیتی که توقع داریم به دست نمی آید.

 

 

وی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی، ایشان را یک انسان حقیقتاً استثنایی در دوره معاصر و چهره شاخص مقاومت و کسی که بین الملل اسلامی- شیعی را در زمان ما راه انداخت دانست و گفت: این اتفاق کوچکی نیست؛ گرچه موطن او کرمان است و این یک افتخار ابدی برای کرمان بوده و هست اما همه احساس قرابت با او می کنند و او را هموطن خود می دانند حتی خارج از کشور هم شهروند افتخاری همه کشورهایی است که برای آزادی خود قدم برمی دارند.

 

 

صفار هرندی با طرح این پرسش که 9 دی چگونه می تواند آینده ما را تضمین کند؟ خاطرنشان کرد: نظام شیطانی دل بسته به این بود هیجاناتی که چند ماه در قالب فتنه به جان ملت افتاده، کارساز شود و خواسته ای که مدتها در سینه خود پرورده و آرزو کرده بودند عملی شود اما 9 دی خط بطلانی بر این خواب و خیال ها کشید و معلوم شد بی خود دل بسته چنین چیزی بودند.

 

 

وی ادامه داد: استکبار برای پیگیری منویات شیطانی خود خیلی پیگیر هستند و برای همین بعد از ۹ دی علت موفق نشدن خود را بررسی کردند و  در شرایطی میدان دار معرکه شده بودند که با مقام معظم رهبری نامه نگاری کردند که می خواهیم دوره جدیدی در روابط آغاز کنیم که رهبری پاسخ یکی از این نامه های اوباما را هم دادند.

 

 

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در بوجود آمدن این وضعیت یک اراده داخلی از عناصر نادان و جاه طلب و کینه جو که فرزنده انقلاب و بزرگ شده آن و عنوان گرفته از خود این نظام بودند؛ وجود داشت و  کسانی هم در بیرون کینه های قدیمی خود را داشتند که این دو اراده به هم گره خورد حتی اگر جلسه و قرار رسمی بین آنان نبود اما ساده ترین ذهن ها هم می تواند درک کند این دو اراده ناپاک چگونه در یک نقطه با هم تلاقی کردند و همان باعث فتنه عظیم شد.

 

 

وی ادامه داد: خطر آنجایی گریبان جامعه را می گیرد که این دو به هم گره بخورد اما از جلوه های عظمت الهی این است که مدعیان پرادعای ما به چه فلاکتی افتادند و نمونه آن صدام است که سرنوشت او با ذلت و خفت رقم خورد؛دشمنان گفتند همه راهها را رفتیم شاید یک راه مانده و آن سرمایه گذاری بر تحریم است.

 

 

صفارهرندی تحریم رامحصول مشاوره خائنانه اپوزیسیون داخلی و بعضی از کسانی دانست که جاخوش کرده در بیوت چهره های شاخص این مملکت بودند و افزود: افرادی از محافل داخلی ما این سرویس را به دشمنان داده و آنان را وسوسه و اطلاعاتی که بعضاً از اسرار داخلی بود را به دشمن دادند و دشمن با این اطلاعات وقتی وارد عملیات شد راهنما داشت و این بار با چراغ آمده بود؛ هنوز هم کسانی برای مؤثرتر شدن عملیات روانی از داخل ما به آن طرف پیغام می فرستند.

 

 

وی با بیان اینکه اثر عناصر فاسد پنهان کار در دادن پیام به دشمن برای اقدام مخرب علیه ملت، اثر کمی نیست؛ گفت: حتی اگر کسی اراده خیانت نکرده اما پیام به دشمن بدهد که ما برای اراده خود وضع مان چنان آشفته است که حتی آب خوردن را نمی توانیم تهیه کنیم و به شدت آسیب دیده از فشارهای تحریمی هستیم و برای تغییر شرایط له له می زنیم؛ وقتی چنین باشد چرا دشمن باید دست از تحریم بردارد؟! او به این نتیجه می رسد که باید تحریم ها را بیشتر کند.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به دلیل برآوردهای بچه گانه و رقابت های داخلی کار به جایی رسیده دشمن از فحوای کلام مسئولان، استراتژی خود را برای برخورد با انقلاب استخراج می کند و این خطر بزرگی است.

 

 

وی برآورد دشمن از فضای داخلی ایران در نشست هایی که بعد از 9 دی داشتند را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: حاصل ارزیابی آنان این بود مردم ایران علائم و دلبستگی هایی به حکومت دینی دارند؛ دلبستگی های مردم به حکومت از منشأ اعتقادات دینی آنان را محکم نگه می دارد؛ موضوع بعدی ولایت و رهبری است که نه به عنوان بزرگ سیاسی کشور که او را نائب امام عصر می شناسند و کسی که در چنین جایگاهی است بالاتر از مسائل سیاسی؛ عواطف مردم و معرفت دینی آنان به او گره خورده است.

 

 

صفار هرندی گفت: برآورد آنان این بود این حکومت با اینکه نسخه بالادست نداشته و هیچ کشور دیگری مقتدا و اسوه برای این نظام نبوده اما در این مدت 31 سال{سال ۸۸ } با وجود همه فشارها توانسته خود را اداره کند و از مخمصه ها خوب عبور کرده و یک سری کارآمدی از حکومت در ذهن مردم به جا مانده است؛ پس باید رابطه اعتقادی عاطفی مردم سست، ارتباط محبانه و ارادتمندانه به امام و پیشوا متزلزل و در نهایت به این برآورد برسند که از این حکومت آبی برای معیشت آنان گرم نمی شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر کار دشمن بسیار متمرکز تر و حساب شده تر و راهبر آنان بعضاً عناصر داخلی هستند؛ افزود: آنان با عملیات روانی برای بر هم زدن سامانه های حافظ این نظام و انقلاب و کشور متمرکز شدند و  احساس می کنند بدرفتاری ها و تصمیمات نادرست و غلط{داخل کشور} که گاهی از غفلت و گاهی شیطنت است، مردم را عصبانی می کند و ممکن است گروهی به خیابان بیایند که در شرایط عادی حاضر نیستند آن کار را بکنند؛ اتفاقات سال 96 و 98 که منجر به سرمایه سوزی و از بین رفتن تعدادی شد، محصول عصبانی شدن عده ای است.

 

 

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این در حالی است کسی که{نوه شاه} توقعی هم نیست و در سن نزدیک 90 سالگی امیدی هم به برگشت به ایران ندارد و پای او لب گور است اما وقتی قضاوت می کند، می گوید امروز سردار سلیمانی کسی است که موجب عزت و افتخار ایرانی شده، الان جمهوری اسلامی سبب حفظ ایران شده و اگر آسیب ببیند ایران از بین می رود.

 

 

وی سپس بخش کوتاهی از فتنه سال ۸۸ را روایت کرد و با توجه به تصدی خود در وزارت ارشاد وقت گفت: پس از انتخابات سال ۸۸ مقام معظم رهبری به موسوی فرمود این کارها چیست؟ شما باید مردم را دعوت به آرامش کنید نه دعوت به آمدن در خیابان؛ او ادعا می کند تریبونی ندارم با مردم صحبت کنم، سایتی داشتم که آن را بستند، رهبری دستور می دهند سایت او را باز کنید، بنده آن وقت در وزارت ارشاد بودم و سایت او را باز کردیم اما او فردای آن روز به جای آنکه با مردم از این موضع صحبت کند که وقتی اعتراض خود را به خیابان می کشید تا آخر دست شما نخواهد ماند و دیگرانی سوار بر این امواج می شوند؛ اما اطلاعیه صادر کرد و بیانیه جدید داد که به خیابان بریزید.

 

 

صفار هرندی با اشاره به اینکه از عناصری که قبلاً در کشور مسئولیت داشتند و حتی در حد معاون وزیر بودند که دو نفر را می شناسم رتبه عالی حکومتی داشتند به عنوان مشاور و یا به عنوان دست اندرکار اصلی آن دستگاه، اما امروز علیه نظام سخن پراکنی و با حمایت بزرگ معنوی دنیای غرب و سرمایه سعودی در شبکه هایی علیه ما کار می کنند؛ افزود: آنان می گویند ذهنیات مردم و اعتقاد به رهبری باید تغییر پیدا کند و برای همین هجمه سال های اخیر علیه رهبری هیچگاه به این شدت سابقه نداشته است.

 

 

وی افزود: این تخریب ها مضحک ترین دروغ هایی است که در طول تاریخ برای عملیات روانی علیه مردم ساخته شده تا کسی که در این جایگاه است را تخریب کنند؛ دروغ های مشمئز کننده ای که علیرضا نوری زاد هم که مواجب بگیر سعودی و انگلیس است، می گوید اینها را{علیه رهبری} نگویید، کسی باور نمی کند او از این جهات منزه است و مهاجرانی که خودتبعیدی پیشه کرده و موضع او نزدیک به کشورهای غربی و مرتجعین منطقه است در قبال این موارد  به عنوان یکی از وکیل مدافعان همیشگی است و می گوید اینها که علیه رهبری می گویید دروغ است و من زندگی او را از نزدیک دیدم.

 

 

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بعضی از مسئولین طاقت انجام خیلی از ملاحظات را ندارند؛ بالا سر ما سایه مردی است که در جایگاه رهبری نظام اگر بچه های ایشان از میوه های اطراف بیت تناول کنند، پول آن را به بیت المال می دهد و حاضر نیست زیلوی نخ نما شده خانه را عوض کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه گاه این تخریب ها را به اصطلاح به اعتبار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و یا بنیاد مستضعفان و... انجام می دهند و می گویند رهبری ثروتمندترین فرد است در حالیکه این مسئله از آنجایی باطل است که همه نهادها مرتبط با رهبری است؛ افزود: آرایش نخستین سپاه برای صیانت از مرزهای کشور و مقابله با جریان مزاحم و ضد انقلاب بوده اما امروز به اقتضای شرایط برای سلامت مردم ورود کرده و از وقتی طرح شهید سلیمانی شروع شد کار به جایی رسیده که می گویند پیش از واکسن، می توانیم ویروس را مهار کرده باشیم.

 

 

صفارهرندی با بیان اینکه امروز جایگاه نظام و کشور و انقلابی که یک سفیر آن حاج قاسم بوده و منحصر در او نیست زیرا با شهادت او این باب مختوم نشد؛ به حدی رسیده که همچنان تن مستکبرین از دست پروده های حاج قاسم سلیمانی می لرزد؛ او که در یمن در اوج تنگدستی مبارزه می کند یا کسی که در فلسطین از همه چیز خود مایه گذاشته و...آمریکا خود را کوچک تر و ضعیف تر از همیشه می بینید.

 

 

وی ادامه داد: در حالیکه حرف مهجور دیروز ما امروز سر دست میلیون ها انسان در کشورهای مختلف است که گاهی در منطقه ما هم نیستند بلکه در حیاط خلوت آمریکا هستند و آنان را به سمت ما سوق داده و ترجیح می دهند با ما کار کنند و ۱۲ هزار کیلومتر از آمریکای لاتین آمدند که بگویند شما بیایید برای ما خانه سازی کنید؛ امروز نیروی فنی ایران به بیخ گوش آمریکا صادر می شود و کشتی های نفتکش ما کاروانی حرکت کرده و به مردم محروم از سوخت جلوی چشم ناوهای آمریکایی سوخت می رسانند و آنها جرأت مانع شدن ندارد.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این اقتدار، هر ایرانی را که وجدان او دست نخورده باشد مشعوف می کند.

 

 

کد خبر 1009133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha