برگزاری آیین بزرگداشت فرهیخته فسایی و رونمایی از کتاب «چلچراغ هدایت» در فسا

فیروزی فرد گفت: آیین بزرگداشت مرحوم «هدایت الله متقی فرد» و رونمایی و نقد کتاب «چلچراغ هدایت» به همت اداره کتابخانه های عمومی فسا برگزار می شود.

«محمدحسین فیروزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا آیین پاسداشت مقام معنوی و علمی مرحوم «هدایت‌الله متقی‌فرد» به صورت مجازی برگزار می شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی فسا با اشاره به اینکه همچنین در این آیین رونمایی و نقد کتاب «چلچراغ هدایت» نیز انجام می شود، افزود: تحقیق و نگارش این کتاب توسط «محمدحسین تقوایی» انجام شده است.

 

وی با اشاره به زمان برگزاری این آیین، خاطرنشان کرد: آیین پاسداشت «هدایت الله متقی فرد» و رونمایی از کتاب «چلچراغ هدایت» روز چهارشنبه 10 دی ماه 99 ساعت 16 برگزار می شود.

 

فیروزی فرد با اشاره به نحوه شرکت در این آیین، عنوان کرد: علاقمندان می توانند از طریق پیوند اسکای روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/farspl/fasapl و یا صفحه اینستاگرام اداره کتابخانه های عمومی فسا به نشانی @fasapl به عنوان میهمان در این برنامه شرکت کنند.

 

به گزارش شبستان، مرحوم «هدایت الله متقی فرد» در هشتم خرداد ماه سال 1304 هجری شمسی در شهرستان فسا بدنیا آمد.

 

در کلاس چهارم ابتدایی تحصیل می کرد که بر اثر بروز بیماری همگانی حصبه، بعد از جنگ جهانی دوم بیمار شد و مرحوم میرزا کوچک خان فسایی (مجدی) دارویی تجویز کردند که پیدا نشد و مرحوم متقی، بینایی خود را از دست داد.

 

اما او دست از طلب علم برنداشت و در محضر حجت الاسلام حاج میرزا ابوطالب مدرسی، مقدمات را فرا گرفتند و در 16 سالگی به شیراز آمده، در مدرسه  آقاباباخان نزد مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدعلی موحد، مقدمات و فقه و اصول را آموخت و در مسجد آقامحمد در محضر مرحوم آیت الله حاج سید محمدباقر آیت اللهی، مشهور به حاج عالم، به تکمیل مبانی فقه و اصول پرداخت و فلسفه را نیز از استاد مسلم فلسفه، مرحوم حاج سید حسین جِهبِز فرا گرفت و در محضر مرحوم آیت الله سید نورالدین الحسینی الهاشمی شیرازی، مقداری استفاده کرده و سپس به حوزه درس مرحوم آیت الله حاج شیخ بهاءالدین محلاتی راه یافت و کسب استفاده کرد.

 

وی سپس به قم رفته و در محضر اساتید دیگری تلّمذ کرد و سپس به فسا آمده و مشغول تبلیغ دین اسلام و سخنرانی های مذهبی شد.

 

این عالم فرهیخته در سن 64 سالگی، در تاریخ یازدهم مرداد ماه سال 1368 هجری شمسی در بیمارستان شهر در شیراز به رحمت ایزدی پیوست.

 

مرحوم آقای حاج عرفان موقع تاسیس چهل مومنین دارالرحمه، یکی از قبرها را به مرحوم حاج متقی که در دانش، تقوی و دیانت معروف بود، اختصاص داد و مرحوم متقی، بنا به وصیتشان در آنجا دفن شدند.

کد خبر 1009137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha