کلاس‌­های آموزش زبان فارسی، هفته فیلم ایران و همایش‌های علمی را برگزار می‌کنیم

وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول در دیدار مجازی با رئیس دانشگاه گلیشیم استانبول گفت: کلاس های آموزش زبان فارسی ،هفته فیلم ایران و همایش های علمی را باهمکاری دانشگاه گلیشیم استانبول برگزار می کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،گفتگو  و تبادل نظر در زمینه همکاری­های دانشگاهی بین دانشگاه گلیشیم استانبول  و دانشگاه­های ایرانی بصورت برخط برگزار شد.

 

در این جلسه مجازی کوروش مقتدری وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول و هیئت دانشگاه گلیشیم متشکل از عبدالقادر گایرتلی (Abdülkadir Gayretli) رئیس هیئت امناء، پروفسور برهان آیکاچ (Burhan Aykaç) رئیس دانشگاه، دکتر آردا اُزتورکجان (Arda Öztürkcan) عضو هئیت علمی  دانشگاه گلیشیم حضور داشتند.

 

در ابتدای نشست عبدالقادر گایرتلی مؤسس و رئیس هیئت امناء دانشگاه گلیشیم به ذکر تاریخچه تأسیس دانشگاه پرداخت و هدف دانشگاه را پرورش جوانان مستعد اعلام کرد. گایرتلی با استقبال از همکاری با دانشگاه­های ایران آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد.

 

گایرتلی خاطرنشان کرد: امکان اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی وجود دارد و می­توانیم سهمیه­ای را به دانشجویان ایرانی اختصاص بدهیم.

 

کوروش مقتدری وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول ضمن استقبال از  توسعه همکاری­ها بین دانشگاه­های ایران و ترکیه ، در خصوص ظرفیت ها و توانایی های  علمی دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران  توضیحاتی را ارائه داده  و افزود :به عنوان نمایندگی فرهنگی ج.ا.ایران در استانبول آماده هستیم تا تسهیلات لازم را برای توسعه همکاریهای علمی و دانشگاهی میان  دو کشور ایران و ترکیه را فراهم نماییم .

 

پروفسور برهان آیکاچ رئیس دانشگاه گلیشیم در این نشست  اظهار داشت: بیش از  3000 دانشجوی خارجی از 97 کشور جهان در دانشگاه ما مشغول تحصیل هستند که عمدتاً از کشورهای عراق، سومالی، سوریه، نیجریه و افغانستان هستند. از کشور ایران نیز در حال حاضر 51 دانشجو مشغول تحصیل هستند. ما  با دانشگاه­های ایران قرارداد همکاری و تبادل دانشجو نداریم. امیدوارم با مساعدت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران زمینه همکاری­های دانشگاهی فراهم شود.

 

وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول ادامه دادند :  دانشگاه تبریز  به عنوان یکی از دانشگاه­های برتر جمهوری اسلامی  ایران از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان دانشگاه معین  با دانشگاه­های ترکیه معرفی شده­اند. ما تلاش می­کنیم شرایط دیدار و ملاقات مسئولان این دانشگاه را با دانشگاه گلیشیم  فراهم کنیم.   نمایندگی فرهنگی  آمادگی دارد در زمینه برگزاری   دوره ها و کلاس­های آموزش  زبان فارسی ،  همچنین برگزاری هفته فیلم ایران  و سمپوزیوم و همایش های علمی  با دانشگاه گلیشیم همکاری  نماید.

 

معرفي دانشگاه گلیشیم

بنیاد خدمات آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی گلیشیم ابتدا در سال 2008 مدرسه عالی حرفه ای گلیشیم استانبول را تأسیس کرد. این بنیاد در سال 2011 دانشگاه گلیشیم را تأسیس کرد. این دانشگاه در حال حاضر متشکل از 5 دانشکده (دانشکده مهندسی و معماری، دانشکده علوم اقتصادی-اداری و اجتماعی، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده دندان¬پزشکی  و دانشکده علوم بهداشتی)، یک پردیس ،  2 دانش سرای حرفه ای و 3 مدرسه عالی می باشد و فرآیند تأسیس دانشکده های جدید در این دانشگاه  ادامه دارد.

علی شاه نوری

کد خبر 1009182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha