انسان در مراتب ایمان با اخلاص می‌تواند بالا برود

حجت الاسلام عابدینی گفت: انسان بدون دین حیرت‌زده و از مرتبه انسانی خارج می‌شود در جامعه اسلامی باید دین توسط افراد جامعه اقامه شود تا آنها را از حالت حیوانی خارج و به درجه اخلاص برساند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا عابدینی» شامگاه دوشنبه در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد به سخنرانی پرداخته و گفت: همه دستورات دین و اتفاقات تاریخی مومنان را از کافران تفکیک می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه انسان در مراتب ایمان با اخلاص می‌تواند بالا برود، عنوان کرد: مومنان حقیقی در حوادث روزگار مراتب کمال را طی می‌کنند تا به بالاترین مرتبه کمال دست پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیش از ظهور بلاها بسیار زیاد و شدید خواهد بود، عنوان کرد: همه اتفاقاتی که برای امت‌های پیامبران گذشته رخ داده پیش از ظهور تکرار می‌شود که امت پیامبر اسلام(ص) اخلاص پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مومنان باید در آخرالزمان بسیار مراقب ایمان خود باشند، اظهار کرد: در آخرزمان خروج از ایمان تدریجی و عادی صورت می گیرد تا جایی که انسان خود متوجه نمی‌شود که از ایمان خارج شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه تفاوت انسان با دیگر موجودات در ایمان او به خداوند است، ابراز کرد: طبق آیات قرآن انسان بدون دین حیرت‌زده و از مرتبه انسانی خارج می‌شود، در جامعه اسلامی باید دین توسط افراد جامعه اقامه شود تا آنها را از حالت حیوانی خارج و به درجه اخلاص برساند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در راستای اخلاص امت نبوی پیش از ظهور غربالگری‌های فراوانی صورت می‌گیرد، گفت: قبل از ظهور امتحانات و ابتلائات پشت سر هم رخ می‌دهد که انسان‌ها طهارت درونی پیدا کنند.

وی بیان کرد: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) حضرت زهرا(ص) با درکی که از نبود پیامبر(ص) و ظلم به جانشین ایشان داشتند بسیار گریه می‌کردند، زیرا عمل نکردن مردم به وصیت پیامبر اسلام(ص) رابطه زمین با آسمان را قطع و حاکمیت الهی را بشری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: در حاکمیت الهی امیرمومنان امام علی(ع) هر فعلی بر مبنای اطاعت الهی بود اما وقتی حاکمیت بشری شود تابع حدود بشری می‌شود.

 

کد خبر 1009188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha