برگزاری سوگواره «فاطمی» در کانون های مساجد گیلان/ خواص بی بصیرت فتنه ۸۸ را رقم زدند

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از مشکلات از صدر اسلام تاکنون از بی‌توجهی و بی‌بصیرتی خواص بوده است گفت: خواص بی بصیرت فتنه ۸۸ را رقم زدند.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» امروز( سه‌شنبه، 9 دی) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به تقارن نهم دی ماه امسال با نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اربعین شهید فخری زاده و همچنین ایام فاطمیه اظهارداشت: از  ۹ تا ۱۹ دی دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان لزوم توجه به «بصیرت خواص» را فصل مشترک تمام اتفاقات این دهه در کشور دانست و افزود: بسیاری از مشکلات از صدر اسلام تاکنون چه در دفاع از ولایت و چه در زمینه‌سازی برای ایجاد امید در دل دشمن و طمع‌ورزی آنان همگی نشأت گرفته از بی‌توجهی و بی‌بصیرتی خواص بوده است.

 

وی بی‌توجهی خواص به برخی از اصول را عامل مشکلات امروز دانست و بیان کرد: اگر در صدر اسلام این بی‌توجهی‌ها توسط کسانی که باید بصیرت می‌ورزیدند، صورت نمی‌گرفت چه بسا از خیلی از فجایع و فتنه‌ها نیز جلوگیری می‌شد.

 

رضوانی‌نژاد تاکید کرد: هرجا که متنفذین و صاحبان نظر غفلت، کاهلی و یا بی‌بصیرتی کردند، زمینه طمع‌ورزی و دست‌اندازی دشمنان به کیان اسلامی فراهم شد.

 

وی با اشاره به بی‌بصیرتی خواص در فتنه ۸۸ که منجر به ایجاد حماسه ۹ دی در ولایت‌‌پذیری مردم شد تصریح کرد: در سال ۸۸ عوامل استکبار از طریق جنگ رسانه‌ای، ایجاد شبهه در انتخابات و عادی‌انگاری در حرکت دشمن، طراحی تیم‌های عملیات روانی در داخل کشور و سکوت برخی از خواص تلاش کردند که علیه ارکان انقلاب این کشور حرکت کنند و این طمع‌ورزی‌ها کار را به آنجا رساند که دشمنان این مرز و بوم به صورت علنی دست به ترور پیشقراولان و مجاهدان عرصه علم و عمل زدند و برگ سیاهی بر تاریخ  ظلم و ستم خود افزودند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه برنامه‌های دهه بصیرت امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود اظهارداشت: این برنامه‌ها در کانون‌های فرهنگی و هنری به دو شیوه حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و یا با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: برنامه‌های دهه بصیرت کانون‌های مساجد با شعار «بصیرت فاطمی، ولایت مداری، مقاومت علوی» و در قالب طرح «ایران قوی» ذیل دومین رویداد ملی فهما از امروز(سه‌شنبه، ۹ دی) آغاز می‌شود و هر روز از این دهه با عنوانی محوری گرامی داشته می‌شود.

 

رضوانی‌نژاد برگزاری نشست‌های بصیرتی و حضور در برنامه‌های شاخص استان را از برنامه‌های این ایام برشمرد و بیان کرد: مجالس عزاداری شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) با عنوان سوگواره «فاطمی» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

 

به گفته وی برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی، شعر و سرود، دلنوشته، تهیه کلیپ، مسابقه عکس از دیگر برنامه‌های اعلام شده کانون‌های مساجد گیلان در این دهه است.

 

رضوانی نژاد خاطرنشان ساخت: اعضای کانون‌های مساجد گیلان با توزیع ماسک و لوازم بهداشتی، شرکت در پویش «نذر خون»، رزمایش کمک‌های مومنانه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان نسبت به بزرگداشت این دهه اقدام می‌کنند.

 

 

کد خبر 1009261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha