۴۲۰ قرآن‌آموز در موسسه قرآنی فروغ انوار هدایت نبوی کامیاران آموزش دیدند

سودابه رحمانی گفت: ۴۲۰ قرآن‌آموز در طول سه سال اخیر در موسسه قرآنی فروغ انوار هدایت نبوی شهرستان کامیاران آموزش دیده‌اند.

سودابه رحمانی مدیر موسسه قرآنی فروغ انوار هدایت نبوی شهرستان کامیاران در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: فعالیت قرآنی این موسسه از سال 1396 به صورت خود گردان با فعالیت یازده مربی دوره دیده شروع و تاکنون منجر به آموزش ۴۲۰ قرآن‌آموز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه فارغ از آموزش‌های عمومی قرآن کریم فعالیت‌های شاخص موسسه در زمینه تربیت تخصصی حافظان قرآن کریم، کشف و تربیت استعدادهای درخشان، آموزش زبان عربی از مقدماتی تا پیشرفته انجام می‌گیرد، افزود: همچنین در این موسسه قرآنی برگزاری کارگاههای آموزشی از جمله مهارت‌های زندگی، آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی در این موسسه  صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه به ابداع و اجرای ایده‌های جدید و به روز در آموزش معتقد  است، اعلام کرد: از روش‌های نوین تدریس در آموزش بهره ‌می‌برد که از جمله این روش‌ها برگزاری اردوهای فرهنگی_تفریحی در قالب طرح «بهارانه» به همراه والدین، ابداع و اجرای طرح «پنجشنبه‌های دلنشین» و ابداع و اجرای طرح «درخت آرزوها» برای جذب کودکان و نوجوانان بوده که موفقیت کم نظیری نیز به همراه داشته است.

 

مدیر موسسه فروغ انوار هدایت نبوی اعلام کرد: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی آموزشگاهها و موسسات قرآنی فعالیت‌های خود را به دو دسته تقسیم کردیم. و با توجه به اینکه مکان موسسه وسعت و ظرفیت مناسب را دارا بوده کلاس‌هایی که نیاز به حضور مخاطب داشت همچنان با فاصله مناسب افراد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال اجرا و انجام است و بخشی از کلاس‌ها نیز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تداوم دارد.

 

رحمانی بیان کرد: با نشر و ارائه روش‌ها، آموزش بکارگیری مهارت‌ها، فیلم‌های آموزشی، معرفی شیوه نامه‌ها و سبک‌های آموزش قرآن کریم در فضای مجازی و نیز توزیع نرم‌افزارهای آموزشی قرآنی توانستیم آموزش را در مسیر خود نگهداریم.

 

وی با بیان اینکه آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا موجب متضرر شدن بسیاری از خانواده‌ها شد، گفت: در استمرار برگزاری کلاس‌های حضوری در این ایام کرونا از دریافت شهریه و هرگونه وجه نقد از داوطلبان و قرآن آموزان خودداری کردیم و اکنون تنها منبع درآمد موسسات قرآنی دریافت شهریه از متعلمان قرآنی است و همین امر ما را در اداره امورات موسسه با مشکلات مالی فراوانی مواجه کرده است.

 

وی تصریح کرد: استمرار فعالیت‌های موسسات قرآنی و دوام آنها در گرو تامین منابع مالی آنهاست که متاسفانه تاکنون از سوی نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی اندک توجهی به این مسئله نشان داده نشده است و بی‌شک تعطیلی و به انزوا کشیدن موسسات قرآنی منجر به حذف تدریجی جایگاه قرآن و معارف قرآنی در میان اجتماع و تضعیف بنیان دینی خانواده‌ها شده و به تبع آن ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

 

مدیر موسسه فروغ انوار هدایت نبوی شهرستان کامیاران اعلام کرد: امیدواریم مسئولان استانی و کشوری با توجه به عنایات ویژه مقام معظم رهبری(معظم له) به جایگاه قرآن و جامعه قرآنی در تغییر وضعیت نابسامان جامعه قرآنی همت گمارند و با تخصیص اعتبارات لازم در راه  احیای ریشه اعتقادی این سرزمین که همانا دین مبین اسلام است گام بردارند.

 

رحمانی خواستار تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استخدام مربیان و مدرسان قرآن کریم در وزارت  آموزش و پرورش شد و گفت: بی شک به کارگیری مربیان متخصص و آموزش دیده و مجرب قرآن کریم در وزارت آموزش و پروش زمینه تربیت نسل صالح در آینده و تحکیم بنیان خانواده‌ها و اشاعه سبک زندگی اسلامی را فراهم خواهد کرد.

 

وی به دیگر فعالیت‌های این موسسه قرآنی در ایام کرونا پرداخت و گفت: از جمله فعالیت‌های دیگر موسسه در دوران کرونا توزیع اقلام بهداشتی (ضدعفونی کننده‌های سطوح و دست و صورت، ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده) و ارزاق در میان خانواده‌های آسیب دیده از کرونا بوده است.

 

سودابه رحمانی حافظ کل قرآن کریم  است که از سال ۱۳۸۹ براساس تفاهم نامه فی ما بین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش به عنوان معلم درس قرآن و احکام وارد آموزش و پرورش شد و در سال ۱۳۹۱ خانه قرآن بعثت  و در سال 96 نیز  موسسه فرهنگی قرآن و عترت فروغ انوار هدایت نبوی را در کامیاران تاسیس کرد.

کد خبر 1009267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha