پدیدار شدن حق در غبار فتنه باعث برخورد مردمی با فتنه‌گران در حماسه خودجوش ۹ دی شد

عضو هیات رئیسه فراکسیون گام دوم انقلاب گفت: اگر کسی در فتنه ۸۸ ابعاد حق را به درستی نمی شناخت در دام می‌افتاد اما آنچه که باعث برخورد مردمی با فتنه و فتنه‌گران در حماسه خودجوش ۹ دی شد، پدیدار شدن حق در غبار فتنه بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس و عضو هیات رئیسه فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی در یادداشتی ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، تاکید کرد عامل پشتوانه مردمی در کنار عامل رهبری قوی، باعث شد تا در وقایع فتنه‌گون سال ۸۸، دوباره انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و از این برهه دشوار عبور کند.

متن یادداشت به شرح زیر است:

در فتنه‌ای به مانند آنچه در سال 88 رخ داد، شرایطی به وجود آمد که شناخت حق از باطل، شناخت سره از ناسره کمی دشوار بود و اگر کسی ابعاد حق را به درستی نمی شناخت در دام می‌افتاد اما آنچه که باعث برخورد مردمی با فتنه و فتنه‌گران در حماسه خودجوش 9 دی شد، پدیدار شدن حق در غبار فتنه بود.

بزرگ‌ترین عامل پیروز و استمرار انقلاب اسلامی اتکای به مردم است، اینکه ما می‌بینیم انقلاب اسلامی برخلاف بسیاری از انقلاب‌های قرن بیستم و پس از آن دچار تحریف و انحراف از شعار و معیار نشد همین عامل ثبات در رهبری انقلاب است.

تکلیف رسانه‌ها در آگاهی بخشی و روشنگری بسیار مهم است و اینکه با بصیرت گفته شده اجازه ندهند مردم در دام فتنه گرفتار شوند در مراحل حساس مثل انتخابات به مردم شاخص بدهند، اینکه مردم درست بدانند براساس چه معیارهایی باید خادمان خود را انتخاب کنند، آیا مشکل آن‌ها معیشت و اقتصاد است که در اولویت قرار دارد یا ترس واهی از دیوار کشیدن در پیاده‌رو و برگزاری نشدن کنسرت!

بصیرت انقلابی، متناظر با شاخصه‌های انقلابی تعریف می‌شود یعنی شناخت دقیق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تشخیص مصادیق آن در هر برهه زمانی، داشتن هدف و برنامه مشخص در مسیر تحقق همین اهداف و آرمان‌های مقدس، عمل در مسیر استقلال همه جانبه کشور چه استقلال سیاسی چه اقتصادی یا نظامی و غیره، شناخت نقشه دشمن، دشمن شناسی و حساسیت در مقابل نقشه دشمن و اعمال او و در نهایت اهل رعایت تقوای سیاسی و تقوای دینی بود و اینها مصادیق بصیرت انقلابی هستند درست متناظر با شاخص‌های انقلابی‌گری.

کد خبر 1009282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha