کاهش تلفات جاده‌ای شهرستان دهلران در گرو سرمایه گذاران بخش خصوصی

راه به عنوان یکی از عوامل توسعه می تواند نقش به سزایی در آبادانی و شکوفایی هر منطقه داشته باشد موضوعی که در استان ایلام به خاطر عدم توجه از گذشته تا کنون خسارت جبران ناپذیر جانی و مالی برای این استان داشته باشد.

خبرگزاری شبستان- ایلام: استان ایلام یکی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور است که از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نیست، راه به عنوان یکی از عوامل توسعه می تواند نقش به سزایی در آبادانی و شکوفایی هر منطقه داشته باشد، موضوعی که در استان ایلام به خاطر عدم توجه دولت ها در گذشته تا کنون سبب خسارت جبران ناپذیر جانی و مالی برای این استان  شده است.

 

در سال های اخیر به برکت اربعین شاهد توجه دولت و مسئولان در بحث توسعه راه های این استان بوده و هستم، اقداماتی صورت گرفته است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، چرا که عدم تکمیل و نیمه کار مانده برخی مسیرها و  عملیاتی نشدن برخی وعده ها سبب شده که مردم همچنان شاهد خسارت جانی و مالی خود و عزیزانشان باشند.

 

یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان دهلران چهاربانده کردن مسیر مهران به دهلران و دهلران به اندیمشک است که سال هاست تنها در حد حرف باقی مانده است مسیری که در چند سال اخیر به محلی برای تردد صادرات کالا به کشور عراق تبدیل شده است و کم عرض بودن آن باعث شده که خسارت زیان بار جانی و مالی برای شهروندان این شهرستان داشته باشد، متاسفانه در ماه های گذشته شاهد داغدار شدن چندین خانواده در مسیر های مواصلاتی این شهرستان به خصوص دهلران به اندیمشک و دهلران به مهران بودیم که این امر باعث شد که بسیاری از شهروندان در فضای مجازی واکنش های مختلفی به عدم تحقق وعده مسئولان نشان بدهند، برای بررسی آخرین وضعیت گفت و گویی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه شهرسازی، فرماندار و شهروندان داشته ایم.

 

 به عنوان خادم و منتخب مردم با جان دل امورات حوزه انتخابیه را پیگیری می کنم

نماینده مردم در مجلس شوری اسلامی اظهار کرد: تکمیل و تحقق چهاره بانده کردن مسیر مهران، دهلران و اندیمشک یکی از مطالبات به حق مردم است.

 

«بهزاد علیزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، افزود: چهار بانده کردن محور دهلران به اندیمشک  به طول 240 کیلومتر است.

 

وی تصریح کرد: قطعه اول چهار بانده شدن مسیر دهلران به اندیشمک به طول ۱۲ کیلومتر بهره برداری شده است و قطعه دوم به طول ۱۸ کیلومتر با پیشرفت ۵ درصد نیازمند تسریع در عملیات اجرایی و تعیین پیمانکار جدید است.

نماینده دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی  گفت: پروژه اجرایی جاده مهران، دهلران به اندیمشک، ماده ۵۶ آن در هیات دولت تصویب شده و دولت تضمین می کند که با تامین اعتبار(سود پیمانکار، تعدیل و سود بانکی) را ظرف مدت چند سال پرداخت کند.

 

علیزاده با دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت در این پروژه، افزود: این پروژه بسیار  مهم است و کسانی که مایلند در این پروژه سرمایه گذاری کنند، پای کار بیایند و در این راستا مسئولان اجرایی در استان نیز مسیر را تسهیل می کنند.

 

نماینده حوزه انتخایه دهلران ابراز کرد: به عنوان نماینده مردم شرمنده آنها هستم چرا که بسیاری از خانواده ها در سنوات گذشته و هفته های قبل به خاطر حوادث جاده ای که در مسیر های موصلاتی استان و حوزه انتخابیه اتفاق افتاده داغدار شدند و به عنوان خادم و منتخب مردم با جان دل امورات حوزه انتخابیه را پیگیری می کنم و ثانیه ای فرصت سوزی برای وکالت و امانتی که برعهده دارم نخواهم کرد.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: برای اجرای ماده 56 که مجوز آن اخذ شده است در حال رایزنی  با چندین بانک و شرکت زیر ساخت برای سرمایه گذاری در خصوص این پروژه هستم.

 

مجوز ماده 56 برای سرمایه گذاری چهار بانده کردن دهران به اندیمشک اخذ شده است

مدیرکل راه شهرسازی استان ایلام گفت:  طی چند هفته آینده پیمانکار فاز دوم دهلران به اندیمشک مشخص خواهد شد.

 

«علی اصغر کاظمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: برای چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک، مجوز ماده 56 برای سرمایه گذاری داخلی اخذ شده  و فاز اول آن به طول 12کیلومتر انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: فاز دوم این پروژه به طول 18کیلومتر است که پیمانکار به خاطر مشکلات که در مسیر کاری خود داشت، قرار داد را فسخ و این پروژه  مجدد به مناقصه رفته و در ماه های آینده پیمانکار جدید مشخص و عملیات اجرایی آن شروع  می شود.

 

کاظمی تصریح کرد: از مسیر 120 کیلومتری دهلران به اندیمشک 90کیلومتر در حوزه استحفاظی استان ایلام و 30کیلومتر در حوزه استحفاظی استان خوزستان  قرار دارد  ولی کار مطالعات آن صورت گرفته و در اختیار راه شهرسازی استان خوزستان برای اجرایی شدن قرار داده شده است.

 

بستر مشارکت بخش خصوصی برای این پروژه فراهم کرده است

فرماندار شهرستان دهلران  گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرایی شدن این پروژه پای کار بیایند.

«مجید عسگری»  در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران اظهار کرد :چهار خطه کردن مسیر دهلران، مهران و اندیمشک پروژه بسیار مهم برای توسعه همه جانبه و برای کاهش تصادفات است و دولت بستر مشارکت بخش خصوصی  را برای این پروژه فراهم کرده است.

 

وی افزود: ماده ۵۶ آن در هیات دولت تصویب شده و دولت تضمین می کند که با تامین اعتبار(سود پیمانکار، تعدیل و سود بانکی) را ظرف مدت چند سال پرداخت کند.

 

فرماندار دهلران با بیان اینکه مسیر دهلران به اندیشمک به طول ۱۲ کیلومتر بهره برداری شده است، گفت: چهار بانده کردن مسیر دهلران به مهران و اندیمشک یکی از مطالبات مردم شهرستان است.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم ترددها و به ویژه در ایام اربعین حسینی در مسیر اندیمشک به دهلران و دهلران به مهران، نیازمند توجه ویژه است و تکمیل این پروژه از خواسته های اصلی مردم این شهرستان است.

 

فرماندار دهلران با بیان اینکه مسیر دهلران به اندیشمک به طول ۱۲ کیلومتر بهره برداری شده است، گفت: چهار بانده کردن مسیر دهلران به مهران و اندیمشک یکی از مطالبات مردم شهرستان است.

 

وی با اشاره به بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی در شهرستان، خاطرنشان کرد: از این مقدار ۱۸۰ کیلومتر راه شریانی و ۳۰۰ کیلومتر راه مرزی و فرعی است.

 

مسیر دهلران به اندیمشک ومهران نیازمند توجه مسئولان است

یکی از شهروندان دهلرانی گفت: به خاطر کم عرض بودن مسیر دهلران به اندیمشک و مهران شاهد تصادفات و جان باختن شهروندان در این مسیرها هسیتم.

 

«علی کاوری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار  کرد: مسیر دهلران به اندیمشک و مهران به علت نداشتن ایمنی مناسب هر ساله موجب تصافات بی‌شماری در سطح شهرستان می شود و بسیاری شهروندان را به کام مرگ می‌کشاند.

 

وی افزود:  چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک و دهلران به مهران از مطالبات به حق مردم  مرزدار  شهرستان دهلران است و از همه مسئولان انتظار داریم که برای کاهش تصادفات برای اجرایی شدن آن چاره اندیشی کنند.

 

به گزارش شبستان سالهاست  تکمیل پروژه چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک و مهران از مطالبات مردم این شهرستان است چرا که روزانه شاهد جان باختن و عزادار شدن خانواده ها در این شهرستان مرزی به خاطر تصادفات جاده ای هستیم حال از آنجایی که حجم ترددها و به ویژه در ایام اربعین در مسیر اندیمشک به دهلران و دهلران به مهران زیاد می شود تکمیل این پروژه از خواسته های اصلی مردم این شهرستان است  که سال هاست منتظر تزریق اعتبار است.

 

 

کد خبر 1009310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha