شکایت حقوق‌دانان مراکشی در قبال عادی‌سازی با صهیونیستها

گروهی از حقوق دانان و وکلای مراکشی با برگزاری تظاهراتی تصمیم دولتمردان این کشور برای برقراری روابط عادی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار لغو این تصمیم شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گروهی از حقوق دانان و وکلای مراکشی با برگزاری تظاهراتی تصمیم دولتمردان این کشور برای برقراری روابط عادی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار لغو این تصمیم شدند.

 

روز دوشنبه ، وکلا شکایتی را در دیوان عالی کشور مطرح کردند و خواستار ابطال کلیه تصمیماتی شدند که پیش بینی می کنند روابط بین کشور آفریقای شمالی و رژیم تل آویو در حوزه های سیاسی ، دیپلماتیک ، اقتصادی و گردشگری ارتقا یابد.

 

آنها افزودند که این تصمیمات مخالف رژیم عمومی مراکش و همچنین مغایر قانون اساسی ، کنوانسیون سازمان ملل ، اصل مشروعیت بین المللی و کنوانسیون های وین است.

 

اسرائیل و مراکش در تاریخ 10 دسامبر برای عادی سازی روابط توافق کردند که با توافق نامه ای با کمک دولت معارض دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد و این کشور آفریقای شمالی را به چهارمین کشور عربی در سال جاری تبدیل کرد که به توافق عادی سازی با این رژیم دست زد. دیگران امارات متحده عربی ، بحرین و سودان بودند.

 

ترامپ در یک تماس تلفنی با محمد ششم پادشاه مراکش توافق نامه را امضا کرد. به عنوان بخشی از این توافق نامه ، رئیس جمهور آمریکا موافقت کرد که حق حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را که در مرکز اختلافات با الجزایر همسایه بوده است ، به رسمیت بشناسد.

 

سایت خبری مراکش Le360 با استناد به منابع ناشناس گزارش داد که شرکت هواپیمایی ملی Royal Air Maroc (RAM) این کشور پروازهای مستقیم خود را از ژانویه به مناطق تحت اشغال اسرائیل آغاز می کند.

 

این گزارش افزود که RAM چهار بار در هفته بین کازابلانکا و تل آویو پرواز خواهد کرد. هزینه بلیط های پرواز پنج ساعت و نیم کمی بیش از 400 دلار است.

کد خبر 1009328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha