دنیاپرستی عنصر فتنه/۹ دی جلوه بصیرت و دشمن شناسی مردم است

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حماسه ۹ دی جلوه بصیرت و دشمن شناسی مردم است گفت: فتنه گران ۸۸ ریزشی ها و کسانی بودند که نتوانستند همراه قطار انقلاب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، آیت الله «سیداحمد خاتمی» روز( سه شنبه، ۹دی ) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در مصلی شهرستان بندر انزلی برگزار شد با اشاره به اینکه انقلاب به راه خود ادامه می دهد و به صاحب و سرمنزل مقصود می رسد، تصریح کرد: درسی که حماسه ۹ دی به دنیا نشان داد این است که ما باولایت بوده، هستیم و خواهیم ماند، این خط مسیر ماست.

 

امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: این مجلس به جهت روشن ماندن چراغ و شعله فروزان این روز برگزار شده است.  

 

وی دنیاپرستی را یکی از عناصر فتنه عنوان کرد و گفت: دنیاپرستی ریشه همه فتنه‌هاست، آنهایی که در انتخابات باشکوه سال ۸۸ با بیش از ۷۰ درصد مشارکت، رای نیاوردند به خیابان‌ها لشکرکشی کردند و جریان فتنه را به راه انداختند. 

 

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: آنها این عمل خود را دفاع از حقوق مردم نام نهادند. دفاع از مردمی که با شلوغ کاری خود منافع آنها را به آتش کشیدند.

 
وی تاکید کرد: فتنه گران شعار تقلب سر دادند ، تقلبی که بعدها خودشان آنرا رمز فتنه نامیدند. مقام معظم رهبری با بهره از اختیارات حکومتی خویش دستور به شمارش مجدد بخشی از آرا را صادر کردند ولی آنها مدام دروغ تقلب را  تکرار می‌کردند. این عده با استفاده از عنصر دروغ به عنوان شعار فتنه، تقلب در انتخابات را دستاویزی برای استفاده ابزاری از مردم قرار دادند.

 


آیت الله خاتمی تاکید کرد: آنها دیواری کوتاه‌تر از مردم برای ضربه زدن نیافتند و این موجب شد برخی کشورهایی که مشتاق برقراری رابطه با ایران بودند با این شیطنت علیه نظام حرکت کنند. 

 


وی خیانت کردن به مردم را نیز یکی دیگر از پایه های فتنه اعلام کرد و گفت: در فتنه ۸۸ جبهه مومنان ولائی که جلودارش مقام معظم رهبری بودند در یک سو و جهبه آمریکا به سردمداری منافقان، سلطنت طلبان و ... در دیگر سو قرار داشتند بطوریکه رژیم صیهونیستی مردم حاضر در خیابان‌ها را سربازان خود نامید.

 


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پس از عنوان شدن این موضوع اهل بصیرت راه خود را یافتند، اظهار داشت: اوج افتخار ۹ دی شناسایی دشمن و زمین‌گیر شدن آن بود. مردم گیلان یک روز قبل از خیزش مردم کشور به صحنه آمدند و کمر فتنه گران را شکستند. این حرکت عظیم مردم توانست جلوی فتنه گران را بگیرد.

 


آیت الله خاتمی افزود: علم داران دین باید بصیرت داشته باشند، آنها بدون آنکه آموزشی دیده باشند برای حمایت از مقام معظم رهبری به میدان آمدند و باری دیگر با رهبر معظم انقلاب پیمان بستند و بساط فتنه را جمع کردند.

 
وی حمایت و قدرشناسی از ولایت را از دیگر درس هایی دانست که حماسه ۹ دی به مردم آموخت. 

 


وی در ادامه به شرایط کشور پس از ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: با مدیریت رهبری و دستور تشکیل ستاد ملی کرونا و قرارگاه برای مقابله با این بیماری و به میدان آمدن بسیج، طرح ملی شهید سلیمانی به صورت خانه به خانه در کشور اجرا شد.  

 

عضو فقهای شورای نگهبان با ابراز امیدواری از اینکه اولین واکسن ضد کرونا توسط متخصصین داخلی تولید شود، گفت: مراحل آزمایشی این واکسن درحال انجام است و نتیجه بخش بودن این واکسن سند افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 
آیت الله خاتمی بسیجیان را بازوان ولایت اعلام کرد که در جبهه مقابله با بیماریهای کودکان، کرونا و ... فداکاری‌های بسیاری از خود نشان دادند و خاطرنشان ساخت: حمایت همراه با تبعیت از ولایت و حضور به موقع، جلوه بصیرت است.

کد خبر 1009357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha