اجرای طرح «ایستگاه کتاب» در ۳۶ روستای استان فارس

ظهرابی گفت: اجرای طرح «ایستگاه کتاب» در فاز اول در ۳۶ روستای فارس آغاز شده است که موجب برخورداری مردم روستاها از نعمت کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی ظهرابی»، امروز (سه شنبه 9 دی) با اشاره به اجرای طرح «ایستگاه کتاب» در روستاهای فاقد کتابخانه در استان فارس به خبرنگاران گفت: هدف از اجرای این طرح برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی در مناطق کم برخوردار است.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس ادامه داد: اجرای طرح «ایستگاه کتاب» در فاز اول در 36 روستای فارس آغاز شده است که موجب برخورداری مردم روستاها از نعمت کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح یک روستا از هر شهرستان که واجد شرایط برای ایجاد «ایستگاه کتاب» نیز باشد، در نظر گرفته شده است.

ظهرابی با اشاره به منابع این طرح عنوان کرد: از منابع پرمحتوا و پرمخاطب و کم حجم برای اجرای طرح استفاده شده که شامل موضوعات ادبیات، تاریخ، مذهب، روانشناسی و... است که کتاب ها به طور مستمر به روز رسانی خواهند شد.

وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور، توسعه کتابخانه های روستایی را در اولویت قرار داده است و طرح هایی همچون ایستگاه کتاب، پیشخوان کتاب، کتابخانه سیار و ... را در روستاهایی که امکان احداث کتابخانه وجود ندارد اجرا می کند.

کد خبر 1009400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha