۹ دی؛ شاخصه بزرگ هوشمندی ملت ایران

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با انتقاد از سکوت عده ای درباره حماسه ۹ دی، گفت: راه غلبه بر آرزوهای دشمن حضور آگاهانه، با بصیرت و مومنانه در صحنه های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی سه شنبه (9 دی) در مراسم یادواره 133 شهید زغالسنگ در گلزار شهدای کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی و یار همیشه همراه و عزیزش حاج حسین پور جعفری گفت: در حقیقت قهرمانان واقعی ملت ایران، شهیدان هستند و شهید حاج قاسم سلیمانی نماد جبهه حق و همه شهیدان ایران است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه شهیدان ما الگوهای حقیقی و قطب نماهای ارزشمندی هستند که مسیر و جهت را برای رسیدن به سعادت مشخص و راه را برای ما روشن کردند، اظهار کرد: ادامه راه شهیدان وظیفه ما است زیرا این شهیدان برای نشان دادن این راه یک جان و آبرو داشتند که هر دو را تقدیم کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر شهیدان مظهر قدرت ملت بزرگ ایران هستند مفهومش این است که بازدارندگی بزرگ ملت ایران، مدیون شهیدان است و به واسطه این عقبه، بزرگی، شرافت و سلحشوری است که دشمنان قسم خورده ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی جرأت تهدید و تجاوز نمی کنند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: آن ها سابقه بزرگی را در دوران انقلاب اسلامی می بینند که همه دنیا را بسیج کردند تا یک جنگ نابرابر در مقابل ایران اسلامی و ملت ایران راه انداختند اما کسی که برنده این صحنه شد، ملت بزرگ، مومن و انقلابی ایران بود و راه سرخ شهدا ادامه دارد.

 

وی در ادامه گفت: ملت ایران با خون شهدا با توکل بر خدا بر دشمن غالب شدند و به دشمن فهماندند که راه سرخ شهدا ادامه دارد و «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بلکه با دشمن رزمیدند اما با مؤمنین در سراسر دنیا مهربان و رئوف بودند که یکی از شاخصه های این مهربانی در جبهه و جغرافیای خارج از ایران، شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

سردار معروفی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی کنار مسلمین بود و با آن ها با مهربانی و رافت برخورد می کرد و سد بلای مردم بود در حالی که در میدان رزم در مقابل شقی ترین افراد قرار گرفت و در اوج آن شرف و عزت به ارمغان آورده شد و این فرهنگ، همین فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهیدان است.

 

وی افزود: شهیدان ما به هیچکس بدهکار نیستند، آن کسی بدهکار است که باقی مانده است و امروز مسئولین مدیون خون شهدا هستند و در پای میز هر مدیر در نظام جمهوری اسلامی 72 شهید دادیم؛ یعنی هر اتاق مدیر این نظام یک کربلا است و هیچ اتاق مدیری متعلق به او نیست.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه امید جنود خدا و ناامیدی جنود شیطان است، در ادامه افزود: مفهوم برگزاری یادواره شهیدان، بیعت با آن انسان های خداجو برای ادامه راه و اصلاح انسان و درون رزم قوی برای برون رزمی قوی در مقابل دشمن است که این یکی از خصلت های بزرگ شهیدان ما است؛ درون رزم بودند که توانستند برون رمز خوبی در مقابل دشمن باشند و خدا ترس بودند که از غیرخدا نترسیدند و نلرزیدند زیرا دستشان در دست ذات اقدس خداوند بود.

وی اظهار کرد: شهیدان ما ویژگی ها و خصلت های ارزشمند زیادی دارند و به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم که اگر در وجود هر کسی این موارد نهادینه شود، او می تواند مجاهد فی سبیل الله باشد و می تواند در مسیر حق آبرو بگذارد.

 

سردار معروفی با بیان اینکه اولین مؤلفه و ویژگی، ایمان واقعی است، اظهار کرد: شهدا ایمان واقعی و حقیقی به خدا داشتند و نگاه به بیرون نشان از عدم ایمان واقعی به خدا است؛ توکل بر خدا یعنی قبول و پذیرش سنت الهی؛ سنت الهی حق است.

 

وی ادامه داد: آنچه که دستور دین و دستور ائمه اطهار است، ایمان واقعی است؛ ایمان واقعی( در حاج قاسم) سراسر جبهه چه در دوران دفاع مقدس،  چه دوران پرافتخار امنیت جنوب شرق کشور و چه در دوران پر افتخار 21 سال جبهه مقاومت اسلام، موج می زند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مؤلفه دوم بصیرت است، گفت: امروز 9 دی، روز بصیرت ملت بزرگ ایران است و بصیرت هم از ایمان گرفته می شود؛ نمی شود انسان بصیر بشود اما ایمانش ضعیف باشد و نمی شود معرفت به دین و ائمه اطهار و ولایت نداشته باشد و بخواهد طریق حق برود.

 

وی ادامه داد: وصیتنامه سیاسی الهی شهید حاج قاسم سلیمانی، یک ولایت نامه است و شهیدان ما بر سر کلاس عباس بن علی(ع) نشستند و با عبور از آن کلاس حسینی شدند؛ باید از کلاس عباس بن علی(ع) عبور کرد و به حسین بن علی(ع) رسید.

 

سردار معروفی با بیان اینکه سومین مؤلفه صبر بود، اظهار کرد: شهدای ما صبور بودند و در مقابل سختی ها صبر کردند و ایستادند.

 

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس چه داشتیم؟ در آن زمان بهترین سلاح ما ژ3 بود اما جایی سراغ ندارید که در یک جبهه و نبرد شهیدان ما از نبود امکانات و کمبود سلاح و مهمات شکواییه کرده باشند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه چهارمین مؤلفه اخلاص بود، خاطر نشان کرد: شهدا اخلاص داشتند و همه چیز در دوران دفاع مقدس رنگ و بوی خدا را داشت و اگر رنگ و بوی خدا نداشت چطور انسان ها برای جان دادن از هم سبقت می گرفتند؟ چطور برای روی مین رفتن از هم سبقت می گرفتند؟ در کجای تاریخ اسلام و تاریخ شیعه بعد از کربلا سراغ داریم که انسان ها به خاطر جان دادن سبقت می گرفتند جز در 8 ساله دفاع مقدس و عاشورایی ما؟! 

 

وی بیان کرد: در جبهه بر سر گردان اول در میدان مین دعوا بود، نه اینکه چه کسی نرود؛ دعوا سر این بود چه کسی زودتر برای خدا و راه خدا جان بدهد.

 

معروفی افزود: امروز روز 9 دی روز بصیرت است و نمی شود چیزی نگوییم و عبور کنیم؛ بصیرت و 9 دی از شاخصه های بزرگ هوشمندی ملت بزرگ ایران است.

 

وی گفت: در مقابل جنگ 8 ماهه که از جنگ سخت برای ملت ایران و انقلاب اسلامی سخت تر بود و فتنه 88 پیچیده تر بود اما 9 دی به وسیله ملت بزرگ ایران اسلامی رقم خورد و 9 دی، تثبیت انقلاب اسلامی، تثبیت مرام و روش شهیدان و تثبیت برحق بودن جبهه حق و ولی و حجت خدا بود.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: عده ای فتنه گران و سران فتنه را موضوعی شخصی قلمداد می کنند در حالی که همین افراد ملت را تا لبه پرتگاه بردند اما ملت هوشمند زمانی که متوجه شدند، هوشمندانه عمل کردند و 9 دی را رقم زدند.

 

وی با بیان اینکه 9 دی یک حماسه خودجوش بود و هیچ سازمانی نداشت که مدعی شود که من 9 دی را سازماندهی کردم، افزود: 9 دی خروجی هوشمندی و بصیرت ملت بزرگ ایران؛ مظهر اطاعت امت و ارادت ملت به امام خویش؛ مظهر عشق ایرانی و ایرانی بودن و ملی بودن و انقلابی بودن و مسلمانی بودن است.

 

سردار معروفی خاطر نشان کرد: چرا بعضی ها در مقابل 9 دی سکوت می کنند و حرف نمی زنند؟ چرا مراسم 9 دی را به بهانه کرونا تعطیل می کنید در حالی که می توانیم آن را با جمعیت محدود برگزار کنیم.

 

وی بیان کرد: ملت ما هوشمند است و ثابت کرد از هر گروه، حزب و .. باشد زمانی که منافع ملی و اقتدار آن و ... در خطر باشد، با هر دید و گرایش فکری در یک جبهه قرار می گیرد و فریاد می زند و انسجام خود را حفظ می کند؛ 25 میلیون نفر زیر جنازه شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را گرفتند و مفهوم آن بصیرت و هوشمندی ملت است اما عده ای آدرس غلط به مردم می دهند؛ باید مراقبت کرد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ما این انقلاب و شرف و بزرگی و عزت را به سختی به دست آوردند، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان و بدخواهان به سادگی برای ما چالش درست کنند.

 

وی در ادامه گفت: حضرت آقا فرمودند «قوی باشید و نباید در مقابل دشمن ضعف نشان دهیم» انسان قوی عزیز است که دشمن جرات تجاوز و تهدید نکند.

 

سردار معروفی بیان کرد: چرا امروز در یمن و لبنان و در عراق مردم عاشق حاج قاسم ما هستند؟ مگر 8 سال در کشور عراق جنگ نبود؟ چه اتفاقی افتاد که امروز عکس های این شهید بزرگ در عراق چندین برابر شهید ابومهدی است؟ این همان عزیز شدن است.

 

وی با بیان اینکه ما باید از شهیدان درس بگیریم، ادامه داد: راه غلبه بر آرزوهای دشمن و بطن رویاهای دشمن و دشمنان، حضور آگاهانه و با بصیرت و مومنانه در صحنه های انقلاب اسلامی است که هفته مقاومت به برکت خون شهیدان مقاومت فرصتی برای تولید قدرت نرم برای ملت بزرگ ایران و فرصتی برای ترویج این مکتب است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی که نماد همه شهیدان ما و فرمانده ثارالله است و صداقت او از ابوذر، امانت او از سلمان نبی، وفا و صبر و بصیرت او از عباس عاشورایی است و خیلی ها می خواستند حاج قاسم را که مالک و عباس زمان بود از میدان رزم برگردانند اما نگاه او به امامش بود و با میل به امامش در جبهه ماند و مبارزه کرد و عزیز و بزرگ شد.

 

سردار معروفی خاطر نشان کرد: استقامت شهید سلیمانی در جبهه حق از میثم تمار، ولایت باوری و ولایتمداری و شمشیر زنی برای زدودن غبار از چهره امام خویش از مالک اشتر و انتقام گیری او در جبهه حق از مختار است؛ همه این ها در وجود او نهفته و نهادینه شد که امام المسلمین فرمود «ما باید نگاهمان به این شخص بزرگ، نگاه مکتب باشد».

 

وی در پایان گفت: امروز این مسئولیت بر ما کرمانی ها سنگینی می کند و قله و سرچشمه مکتب حاج قاسم کرمان است و ما باید این مکتب را ساری و جاری کنیم.

کد خبر 1009475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha