برگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) توسط کانون فرهنگی هنری «سید الشهدا (ع)» فسا

شرفی گفت: کانون فرهنگی هنری «سید الشهدا (ع)» در شهرستان فسا، مراسم عزاداری بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه (س) را در مسجد «حمزه سیدالشهدا (س)» برگزار کرد.

«علی شرفی» با تسلیت فرا رسیدن دهه اول فاطمیه (س) در گفت و گو با خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: کانون فرهنگی هنری «سید الشهدا‌ (ع)» در شهرستان فسا، مراسم عزاداری بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه (س) را در مسجد «حمزه سیدالشهدا (س)» برگزار کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «سید الشهدا (ع)» فسا با اشاره به اینکه این مراسم در راستای طرح ملی «ایران قوی» برگزار شد، افزود: این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی در این برگزار شد و حجت الاسلام «علیرضا توکلی»، امام جماعت مسجد ضمن سخنرانی به بیان دفاع از ولایت و امام زمان خود به عنوان یکی از خصلت های والای حضرت زهرا (س) پرداخت.

بر اساس این گزارش در این مراسم حجت الاسلام «علیرضا توکلی» گفت: حضرت فاطمه (س) برای دفاع از جایگاه امامت و ولایت امیرالمومنین (ع) علیه السلام از پنج شیوه و طریق استفاده کرد که ابتدا در خطبه «فدکیه» می فرمایند که «کسی که خودش هدایت نشده چطور می تواند دیگران را هدایت کند» که منظور ابوبکر است.

امام جماعت مسجد «حمزه سیدالشهدا (س)» فسا با اشاره به روشنگری حضرت زهرا (س) در مورد جانشین پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: حضرت فاطمه (س) با  سخن گفتن به مردم فهماند که حضرت علی (ع)، جانشین پیغمبر (ص) است.

وی ادامه داد: دومین شیوه و ابزار حضرت زهرا (س) حرکت کردن برای دفاع از جایگاه امامت و ولایت بود که  برای دفاع از ولایت امام زمان خود 40 شب به خانه های مهاجرین و انصار می رفت و می گفت که حق مولا امیرالمومنین (ع) را غصب کرده اند.

حجت الاسلام توکلی اضافه کرد: سومین شیوه و ابزار برای دفاع از مظلومیت مولا امیرالمومنین (ع) تحریم بود و حضرت زهرا (س) وصیت کرد که مرا شبانه غسل و کفن کنید و تشییع و تدفین نیز شبانه انجام شود و ابوبکر و عمر در تشییع جنازه من باشند و حتی عیادت این 2 نفر را نیز نپذیرفت.

وی با اشاره به چهارمین شیوه حضرت زهرا (س) برای دفاع از جایگاه ولایت و امامت گفت: عمل کردن از باب عاطفه و احساس، چهارمین روش این بانوی بزرگ اسلام بود و با گریه های خود به مردم می فهماند علت این گریه اول به خاطر فقدان رسول خدا (ص) و دوم به دلیل مظلومیت امیرالمومنین (ع) و غصب کردن جایگاه امامت و ولایت علی (ع) توسط ابوبکر و عمر است.

امام جماعت مسجد «حمزه سیدالشهدا (س)» فسا تاکید کرد: پنجمین شیوه حضرت زهرا (س) برای دفاع از جایگاه ولایت و امامت امیرالمومنین (ع)، فدا کردن خود برای امام زمانشان و دینشان بود.

 

کد خبر 1009510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha