«مردی که آمریکا را شکست داد» در ویترین کتابفروشی‌های لبنان

نویسندگان و هنرمندان لبنانی در اولین سالگرد ترور سردار سلیمانی به دست مزدوران آمریکایی با نوشته ها و کتاب هایشان به تکریم مقام این شهید ایرانی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، نویسندگان و هنرمندان لبنانی در اولین سالگرد ترور سردار سلیمانی به دست مزدوران آمریکایی با نوشته ها و کتاب هایشان به تکریم مقام این شهید ایرانی پرداختند. در سالگرد شهادت سردار سلیمانی کتاب های متعددی درباره وی منتشر شده است.

 

این روزها لبنان میزبان رویدادهای مختلفی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی است. نویسندگان لبنانی در نوشته های خود روی این مسئله بسیار تاکید کردند که سردار سلیمانی مردی بود که آمریکا را به زانو درآورده بود. حالا کتابی با عنوان «مردی که آمریکا را شکست داد» قرار است در بازار کتاب لبنان در اوایل سال نو میلادی منتشر شود.

 

نویسنده این کتاب در گفتگو با پرس تیوی گفته است که وی نوشتن این کتاب را پس از شهادت ژنرال سلیمانی در ژانویه 2020 آغاز کرد و الهام اصلی وی شخصیت مردی بود که منطقه و حتی جهان را تغییر داد.

 

یکی از اصلی ترین موارد تشخیص عمیق ترور ژنرال سلیمانی این بود که اراده مقاومت بر حذف حضور هژمونیک آمریکا از منطقه بیشتر قاطع خواهد بود.

 

ژنرالها و استراتژیستهای ارتش آمریكا و همچنین افرادی كه او را ناراحت كردند اتفاق نظر دارند كه فرمانده ایرانی مردم غرب آسیا را گرد هم آورد و علت مبارزه با ظلم آمریكا را ایجاد كرد.

 

دیگر برنامه های مجازی برای گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده ایرانی توسط گروهی از فعالان در قالب روایت داستانهای سنتی لبنان برگزار شد. از طریق این شکل هنری ، نویسندگان سعی کردند داستان فرمانده قاسم سلیمانی و نقش چشمگیر وی در خنثی سازی توطئه های آمریکا را برای مردم لبنان روایت کنند.

 

بسیاری از افراد در منطقه که ژنرال قاسم سلیمانی را می شناختند یا پس از شهادت وی را در مورد او آگاهی یافتند می گویند شک ندارند که شهادت وی و کارهایی که در زمان حیات وی انجام شده منجر به آزادی کامل منطقه خواهد شد.

کد خبر 1009569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha