کمک اهالی مسجد شاه‌آبادی به ۶۰۰ خانواده در دوران کرونا/ برگزاری مراسم فاطمیه دوم

حجت‌الاسلام والمسلمین شاه‌آبادی گفت: کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند مهم‌ترین برنامه مسجد شاه‌آبادی است و به همین منظور هر دوشنبه، با حضور نیازمندان، پرونده آنان بررسی می‌شود، روندی که در دوره شیوع ویروس کرونا نیز تعطیل نشد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد شاه‌آبادی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی، امام جماعت پیشین مسجد شاه آبادی و فرزند آیت الله محمدعلی شاه آبادی، خدمت به محرومین را از مهم ترین وظایف و رسالت مسجدی ها می دانست، اظهار کرد: ما بر همین اساس پس از درگذشت ایشان، خیریه مسجد آیت الله شاه آبادی را حفظ کردیم و اجازه ندادیم بروز تورم یا گرانی ها موجب تعطیلی این کمک ها شود.

 

امام جماعت مسجد شاه آبادی (واقع در تهران، خیابان امیرکبیر، خیابان پامنار) افزود: کمک مومنانه به خانواده های نیازمند در این مسجد کاملا منسجم صورت می گیرد و به همین منظور هر دوشنبه، با حضور نیازمندان، پرونده آنان بررسی می شود.

 

وی اضافه کرد: کمک رسانی به نیازمندان در دوره شیوع ویروس کرونا نیز تعطیل نشد و با وجود اینکه به دلیل تعطیل شدن مساجد و همچنین در چند نوبت تعطیلی بازارها، شاهد کاهش حضور مردم در این مسجد همچون سایر مساجد هستیم اما خیریه این مسجد با مشارکت اهالی مسجد آیت الله شاه آبادی و چند تن از بازاریان تهران به کار خود ادامه داد و طی این مدت، حداقل 600 مورد کمک در قالب بسته ارزاق، پوشاک و تامین هزینه اجاره خانه و درمانی انجام گرفت.

 

شاه آبادی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های مسجد آیت الله شاه آبادی در دوره شیوع ویروس کرونا کاملا تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و مرکز رسیدگی به امور مساجد است، گفت: بعد از تعطیل شدن برنامه اقامه نماز جماعت در این مسجد از اول آبان تا اواخر آذرماه، مدتی است این برنامه در مسجد آیت الله شاه آبادی از سر گرفته شده است. به منظور حفظ سلامتی مردم تمام مسائل بهداشتی با دقت در این مسجد رعایت می شود و به نمازگزاران در بدو ورود به این مسجد، ماسک اهدا می شود و فضای مسجد نیز توسط خادم، همه روزه قبل و بعد از نماز ضد عفونی می شود.

 

وی در ادامه به برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد آیت الله شاه آبادی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اشاره و اظهار کرد: مراسم فاطمیه دوم امسال به مدت ۱۰ روز و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر همراه با سخنرانی مذهبی و مداحی و به مدت یک ساعت در این مسجد برگزار می شود.  

 

امام جماعت مسجد آیت الله شاه آبادی در پایان به برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سردار قاسم سلیمانی در این مسجد در روز یکشنبه، ۱۴ دی ماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر، اشاره کرد و گفت: مسجدی ها با تداوم راه این شهید و این بار در عرصه دفاع از سلامت، بار دیگر اخلاص و ایثار خود را نشان دادند.

کد خبر 1009746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha