شهید حاج قاسم از شاگردان برجسته مکتب حضرت زهرا(س) بودند

حجت الاسلام عسگری، گفت: ویژگی اول مکتب سلیمانی ، ولایت مداری به شیوه حاج قاسم است که در استمرار خط ولایی حضرت فاطمه(س) و عاشورای امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاهو امور ایثارگران کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه  گفت: درس ولایت مداری را ما از فاطمه زهرا(س) یاد گرفتیم. ایشان اولین شهید راه ولایت بودند و تا آخرین نفس در راه ولی معصوم ایستادند. شهید حاج قاسم هم از شاگردان برجسته مکتب حضرت زهرا(س) بودند که به خوبی درس ولایتمداری را فرا گرفتند و با معرفت کامل ولایتمداری را نمایش دادند .

 

وی با اشاره به تفکر ولایی سردار سلیمانی افزود :مقام معظم رهبری از عبارت مکتب حاج قاسم استفاده کردند ،که این نشان می‌دهد راه حاج قاسم یک الگو برای دیگران است. ویژگی اول این مکتب، ولایت مداری به شیوه حاج قاسم است که در استمرار خط ولایی حضرت فاطمه(س) و عاشورای امام حسین(ع) است .حاج قاسم در وصیت نامه خود سه بار تاکید می کند ، به والله والله والله راه نجات این است که ما ولایت‌مدار باشیم. این ویژگی برجسته سردار سلیمانی است. 

 

عسگری با تاکید بر نقش ولی فقیه در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد : مملکت ما فراز و نشیب های بسیاری در دوران مختلف از انقلاب تا زمان جنگ تحمیلی و بروز فتنه ها داشته است، اما رمزی که آن را پویا و با اقتدار و با عزت نگه داشته است ، محوریت ولایت فقیه و ولی فقیه است ،که سکاندار انقلاب بوده است. 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه ولایتمداری اولین ویژگی است که از یک انسان مومن و با اخلاص فرا می‌گیرید، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به سالگرد شهادت آن بزرگوار قطعاً کسانی که در این مسیر گام بردارند، در راه حراست و حفاظت و ترویج خون حاج قاسم قدم برداشته اند.  

 

وی درپایان با اشاره به اینکه  راه حاج قاسم همچنان استمرار دارد ، گفت: ۱۴۰۰ سال است که این راه ادامه داشته و مردانی از جنس سردار سلیمانی و عاشورایی بوده و امروز می بینیم که نظام اسلامی توانمندی خود را به لطف خدا ادامه می‌دهد چرا که پرورده مسیر عاشورایی و فاطمی است. ما امروز شاکریم که به عنوان خادمین مکتب حاج قاسم سلیمانی هستیم .

کد خبر 1009792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha