ارتباط صنایع با پژوهشگران خوزستان مطلوب نیست

حقیقی با بیان اینکه ارتباط صنایع با پژوهشگران و دانشگاه مطلوب نیست گفت: امیدواریم در طول سال فرصتی به وجود بیاید تا بتوانیم این موضوع را آسیب‌شناسی و ارتباطات را نزدیک‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی حقیقی» امروز (چهارشنبه ۱۰ دی) در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا تمام فعالیت‌های کشور تحت‌الشعاع قرار گرفت و مجبور شدیم هفته پژوهش را به صورت مجازی برگزار کنیم.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: البته در مجازی برگزار شدن آن نیز ظرفیت‌هایی برای ما روشن شد و کوچکترین آن این بود که ثابت شد پژوهش و فناوری می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات کشور کند و اگر آی‌تی نبود شاید تمام کارهای مختل می‌شد.

 

وی با بیان اینکه با ابتکار همکاران در حوزه آموزش و پژوهش توانستیم با هر کم و کاستی ماموریت‌های آموزش عالی و دانشگاه ها را پیش ببریم تصریح کرد: در خوزستان با مشکلات متعدد با جنبه‌های مختلف روبه‌رو هستیم و استان ما درگیر ابرچالش‌های زیست‌محیطی، اجتماعی، اقتصادی و... است که جایگاه پژوهش و فناوری برای این استان ویژه می‌کند.

 

حقیقی اضافه کرد: هرساله هفته پژوهش فرصتی بود تا بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تعاملی در قالب هفته پژوهش برقرار شود تا اگر مشکلاتی در ارتباط دانشگاه با صنایع وجود دارد را برطرف کنیم اگرچه سعی شد با استفاده از وبینارها آن را جبران کرد اما این اتفاق کمرنگ شد.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط پژوهش، فناوری و ارتباطات مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی چندان مطلوب نیست یاد آور شد: امیدواریم در طول سال فرصتی به وجود بیاید تا بتوانیم این موضوع را آسیب‌شناسی و ارتباطات را نزدیک‌تر کنیم.

 

کد خبر 1009850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha