جبران مازاد عرضه مرغ با ذخیره‌سازی امکان پذیر است

اکبرنژاد با تاکید به اینکه جبران مازاد عرضه مرغ با ذخیره‌سازی امکان پذیر است خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود تعاونی‌های مرغداری شهرستان صومعه‌سرا یک هزار تن قرار داد ببندند که شرکت پشتیبانی در ذخایر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «میرحجت‌علی اکبرنژاد» ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: تعاونی صومعه‌سرا روزانه 25 تن و 800 کیلو از مرغ استان را تامین کرد و 12 تن بیشتر از توانی بود که در نظر گرفته بودیم.

 

معاون بهبود تولیدات دامی گیلان با بیان اینکه مرغ تولیدی صومعه‌سرا در 16 شهرستان استان در حال توزیع است افزود: مصرف این ماه در صومعه سرا 11 تن و 400 کیلو بوده است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا جزء قطب‌های تولید طیور محسوب می‌شود گفت: یکی از مشکلات صنعت طیور در مواقعی است که بازار دچار تلاطم می شود.

 

اکبرنژاد با بیان اینکه خوشبختانه امروز در شرایطی هستیم که تولید مرغ مناسب است تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ستاد تنظیم بازار استان گیلان این است که با خروج مرغ زنده از استان مخالف است زیرا در استان زیرساخت‌های خوبی برای فراوری مرغ وجود دارد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی گیلان با اشاره به اینکه کشتارگاه‌های گیلان توان کشتار 750 تن مرغ را دارند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت پشتیبانی وظیفه استراتژیک در استان و کشور را دارد حرکت خوبی با کمک این شرکت انجام شده و برای تامین مرغ شب عید کشور قراردادهایی بسته شده است.

 

وی اظهار کرد: پیشنهاد برای مشکل مازاد این است، با توجه به مولفه‌هایی که در شهرستان وجود دارد قراردادی بین تعاونی و کشتارگاه انجام شود تا ما پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

 

اکبرنژاد افزود: در ماه گذشته در استان گیلان مرغداری‌ها هشت میلیون و 300 قطعه جوجه‌ریزی داشته‌اند که مرغ آن بهمن ماه وارد بازار می‌شود و نهاده‌های این میزان طیور هم نهیه شده است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی گیلان با اشاره به اینکه 2 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی در 10 روز دی‌ماه صورت گرفته که مرغ شب عید به بازار عرضه می‌شود گفت: توان تولید مرغ شهرستان نشان دهنده مازاد تولید نسبت به ماه قبل است.

 

وی با تاکید به اینکه جبران مازاد عرضه مرغ با ذخیره‌سازی امکان پذیر است خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود تعاونی‌های مرغداری شهرستان صومعه‌سرا یک هزار تن قرار داد ببندند که شرکت پشتیبانی در ذخایر داشته باشد.

کد خبر 1009866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha