همایش بین المللی تمدن اسلامی قرآن بنیان در خوزستان برگزار می شود

سودانی از برگزاری اولین همایش بین المللی تمدن اسلامی قرآن بنیان خبر داد و گفت: این همایش شهریور سال ۱۴۰۰ همزمان با ایام اربعین حسینی توسط دانشگاه امیرالمومنین اهواز به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز،« ناصر سودانی» در نشست خبری که امروز (چهارشنبه 10 دی) در دانشکاه امیرالمومنین اهواز برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهید سلیمانی و همچنین تبریک به مناسبت یوم الله نهم دی اظهار کرد: دانشگاه امیرالمومنین (ع) این افتخار را دارد که در کنار پنج همایش ولایت که تاکنون برگزار کرده 2 همایش زبان شناسی را نیز در سال های 97 و 98 را برگزار کند.

 

قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز افزود: برگزاری این همایش های بین المللی باعث شد که در ابتدا مهمانان خارجی آشنایی بیشتری با کشور و انقلاب اسلامی پیدا کنند و علاوه بر آن با حضور ایران از نزدیک شاهد دستاوردهای انقلاب اسلامی شوند؛  نکته قابل توجه این است که برگزاری این همایش ها با هزینه شخصی اساتید بین المللی دانشگاه ها برگزار شد و هزینه خاصی را بر دانشگاه تحمیل نشد.

 

وی دفاع از ولایت را یکی از رسالت های مهم این دانشگاه دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی یکی از موهبت های خداوند است و سردار سلیمانی و شهید فخری زاده و سایر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز هدیه های الهی برای این انقلاب هستند، به استناد روایات و اتفاقاتی که در مشرق زمین و به ویژه در جمهوری اسلامی صورت می گیرد زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است.

 

سودانی از برگزاری اولین همایش بین المللی تمدن اسلامی قرآن بنیان توسط دانشگاه امیرالمومنین اهواز خبر داد و اضافه کرد: این دانشگاه با همکاری برخی از دانشگاه های مطرح کشور در شهریور سال 1400 این همایش را با محوریت اربعین حسینی به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

 

وی از برگزاری پیش گفت وگو های بین دانشگاهی به منظور برگزاری پویاتر این همایش خبر داد و ابراز کرد: گفت وگوهای بین المللی توسط 6 دانشگاه به صورت ماهانه برگزار می شود که دانشگاه امیرالمومنین (ع) اولین میزبان این نشست ها خواهد بود که فردا (پنجشنبه 11 دی) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز با اشاره به دانشگاه های برگزار کننده این نشست های گفت وگو عنوان کرد: دانشگاه های تهران، آزاد اسلامی، قرآن و حدیث آیت الله ری شهری، علامه و دانشگاه شاهد برگزارکنندگان نشست های ماهانه همایش بین المللی هستند.

 

وی با بیان اینکه پنج مقاله از دانشجویان و فارق التحصیلان مقطع دکتری این دانشگاه در نشست های گفت وگو که فردا برگزار می شود ارائه خواهند می‌شود یاد آور شد: نویسندگان این مقالات حجج اسلام علیرضا ناصحی نژاد، رضا حیدری، علی رادمهر، محمد حیدری و رضا مولوی هستند.

 

کد خبر 1009916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha