حضرت زهرا (س) محور وحدت مسلمانان/ علمای شیعه و سنی مراقب تفرقه‌افکنی دشمن باشند

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه دشمنان به فکر تفرقه انداختن بین مسلمانان هستند، گفت: علمای شیعه و سنی باید آگاه باشند تا فاصله بین مسلمانان ایجاد نشود.

آیت‌الله «رضا رمضانی» به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در طول زندگی کوتاه خود سختی‌های زیادی را متحمل شدند، اظهار کرد: زمانی که مشرکان نسبت به رسول اکرم(ص) بی مهری می‎کردند، حضرت زهرا(س) با دستان کوچک خود، لباس پیامبر را تمیز می کرد و رنج پدر را کاهش می‌داد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) بعد از رحلت رسول اکرم(ص) گریه‌های زیادی کردند، زیرا نگران هدایت جامعه اسلامی پس از پیامبر اکرم(ص) بودند، افزود: حضرت زهرا(س) شخصیتی جامع، الهی، معنوی، زاهد و عابد داشتند که عبادت و زهد ایشان در میان زنان نمونه بود.

وی با بیان اینکه زمانی که امام علی(ع) در جنگ حضور داشتند، حضرت زهرا(س)، منزل را با تمام مشکلات مدیریت می کردند، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار با کمترین امکانات، بهترین تربیت را نسبت به فرزندان خود داشتند.

*فمینیسم به دنبال کمرنگ کردن نقش مادری و نقش همسری است

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: حضرت فاطمه(س) یک مربی و معلم به تمام معنا بود و نقش تربیتی و تعلیمی خود را نسبت به خانه و جامعه ایفا کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ویژگی‌های نگاه تربیتی در غرب اشاره و خاطرنشان کرد: دنیای غرب امروزه نقش تربیتی را از پدر و مادر گرفته و فرزندان در فرایند یک بسته تربیتی در مدارس، تربیت می شوند که والدین در این بسته تربیتی، حضور و نقشی ندارند؛ این در حالی است که تربیت کامل و صحیح، تربیتی است که با مشارکت و نقش آفرینی خانواده باشد.

وی عدم آگاهی همسران، پدران و مادران از نقش خود را یکی از آسیب های اجتماعی حال حاضر برشمرد و اظهار کرد: فمینیسم به دنبال کمرنگ کردن نقش مادری و نقش همسری است، این در حالی است که اساس نقش تربیتی با پدر و مادر است و شخصیت فرزند در خانواده شکل می‌گیرد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه برخی نقش زنان را فقط در خانه می‌بینند در حالی که زنان می‌توانند نقش‌های اجتماعی از جمله پرستاری داشته باشند، بیان کرد: حضرت زهرا (س) یک معلم و مربی در خانه و جامعه بودند و  بسیاری از زنان سوالات خود را از حضرت زهرا(س) می پرسیدند.

*سلامت جامعه در گروی سلامت خانواده است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه سلامت جامعه در گروی سلامت خانواده است و اگر فرزندان در خانواده تربیت نشوند، نمی‌توانند در جامعه نقش آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: رشد عاطفی و شخصیتی کودک فقط در بستر خانواده به کمال می‌رسد و برای نقش آفرینی فرزندان در جامعه لازم هست که هر کس در خانواده با وظیفه خود آشنا شود و به احکام اخلاقی پایبند باشد.

وی در ادامه به سیره حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در نقش‌های مختلف مانند همسری، مادری و کمالات فردی، نمونه بودند و علاوه بر داشتن مقامات معنوی، بهترین فرزندان را تربیت کرد که هر کدام در نوع خود بی نظیر بودند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر تقویت جنبه الگوپذیری در جامعه اسلامی، گفت: امکان ندارد کسی بتواند الگوپذیری کامل از حضرت زهرا(س) داشته باشد ولی هر کسی می‌تواند بخشی از زندگی حضرت را الگوبرداری کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علاوه بر زنان، مردان نیز می‎توانند از شاخصه‌های عبادت، زهد، تکلیف‌مداری، ولایت‌مداری و تعلیم و تربیت حضرت زهرا (س) الگو بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) محور مشترک بین مسلمانان است، زیرا پیروان همه فرق اسلامی به حب حضرت فاطمه(س) اعتقاد دارند، تاکید کرد: باید حضرت زهرا(س) را محور وحدت مسلمانان قرار داد و گروه‌های تکفیری را از امت اسلامی جدا کرد.

*امروز مهم ترین مساله بین مسلمانان وحدت است

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه متاسفانه جریانی به دنبال ایجاد فتنه جدید مذهبی است، خاطرنشان کرد: دشمنان به فکر تفرقه انداختن بین مسلمانان هستند تا قربانی بدهیم؛ امروز مهم ترین مساله بین مسلمانان وحدت است.

وی با اشاره به اینکه پیامر اکرم (ص) با محوریت محبت مبعوث شدند، اظهار کرد: همه مسلمانان به دختر رسول اکرم(ص) محبت دارند و این محبت می تواند نقش محوری در بین مسلمانان ایفا کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اذعان کرد: علمای شیعه و سنی باید آگاه باشند تا اتفاق ناگواری در بین مسلمانان رخ ندهد و فاصله بین مسلمانان ایجاد نشود.

کد خبر 1009925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha