تحقق ۱۶۰ درصدی زکات در استان کهگیلویه و بویراحمد

مبشری با بیان اینکه امسال طبق تعهدهای ابلاغی از مرکز حدود ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده، گفت: میزان تحقق زکات تا ۹ ماهه امسال نسبت به تعهدهای درنظر گرفته شده برای کل سال ۱۶۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «قباد مبشری» امروز (10 دی ماه) در آئین تجلیل تعدادی از مودیان فعال عرصه زکات شهرستان بویراحمد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از فرایض مهم دین اسلام بوده که با همکاری مودیان در حال انجام است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال طبق تعهدهای ابلاغی از مرکز حدود 9 میلیارد و 250 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده، گفت: میزان تحقق زکات تا 9 ماهه امسال نسبت به تعهدهای درنظر گرفته شده برای کل سال 160 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

وی این عملکرد را نسبت به سال 1398 برابر با 231 درصد دانست و ادامه داد: زکات جمع آوری شده شامل مستحب، عمد، غیرعمد، عام، سادات و واجب بود.

 

مبشری ضمن اشاره به اینکه 65 درصد از زکات جمع آوری شده صرف هزینه های نیازمندان، کمک به ایتام، مددجویان، دانش آموزان، دانشجویان و ... شد، اضافه کرد: 35 درصد دیگر نیز در زمینه پروژه های عمرانی هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته از کمیته امداد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه نخست سال در زمینه های زکات مستحب سه هزار و 416 درصد و رتبه نخست کشوری، زکات فطریه با 312 درصد رشد و رتبه نخست کشوری و زکات واجب با 238 درصد رشد رتبه سوم کشوری را به دست آورد.

 

وی یادآور شد: استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت ماهه امسال در زمینه زکات واجب (مال و فطریه) با 202 درصد رشد رتبه دوم کشوری، کفارات و رد مظالم با هزار و 35 درصد رشد و رتبه نخست کشوری و درصد پوشش جمعیت در زکات فطریه کشوری با 242 درصد رشد رتبه دوم کشوری در سال 99 را کسب کرد.

 

مبشری به وضعیت کلی حوزه زکات استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تعداد نیروهای رسمی اداره کل 2 نفر، نیروهای قراردادی پنج نفر و نیروهای افتخاری 12 نفر در زمینه جمع آوری زکات فعالیت دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تعداد عاملین افتخاری زکات در این استان را 546 نفر و تعداد مودیان زکات را چهار هزار و 702 نفر دانست و گفت: روستاهای پرداخت کننده زکات 328 روستا، روستاهای مشمول زکات 515 و تعداد شوراهای تشکیل شده زکات 316 نشست بوده است.

کد خبر 1009944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha