واریز اولین یارانه دستمزد به حساب ۶۵ کارفرما

غمگین از واریر اولین یارانه دستمزد به حساب ۶۵ کارفرما خبر داد و گفت: ديگر كارفرمايان نیز می توانند با مراجعه به سامانه pyd.mcls.gov.ir و يا مراجعه به ادارات تعاون كار و رفاه اجتماعی شهرستان های سراسر استان از اين طرح استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ارسلان غمگین» امروز (چهارشنبه ۱۰ دی) در جمع خبرنگاران، از واریز اولين مرحله پرداخت يارانه دستمزد به حساب ۶۵ كارفرما در شهرستان های خوزستان خبر داد و اظهار کرد: اولين مرحله پرداخت يارانه دستمزد به حساب ۶۵ كارفرما در شهرستانهای اميديه، اهواز، ايذه، باغملک، دزفول، رامشير، رامهرمز، شادگان، گتوند، لالی، مسجدسليمان و هنديجان واریز شد تا از مزايای اين طرح منتفع شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: به همین منظور به ازای هر نفر نيروی كار، مبلغ پنج میلیون و ۷۳۱ هزار و ۲۸۱ ريال معادل ۳۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی كار به حساب كارفرمايان ثبت نام شده واريز شد.

 

وی با بیان اینکه ديگر كارفرمايان نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه pyd.mcls.gov.ir و يا مراجعه به ادارات تعاون كار و رفاه اجتماعی شهرستان های سراسر استان از اين طرح استفاده کنند ادامه داد: اين طرح با هدف كاهش هزینه‌های به كار گماری نيروی كار جديد برای كارفرما به منظور پايداری توليد و اشتغال، افزايش فرصت اشتغال در بازار كار، حمايت از بنگاه‌های بخش‌های تعاونی و خصوصی به شدت آسيب ديده از شيوع ويروس كرونا در استان اجرايی شده است.

 

غمگین اضافه کرد: در اين طرح جويندگان كار با تحصيلات متوسطه (ديپلم) و بالاتر، با اولويت فارغ التحصيلان دانشگاهی هستند كه سن آنها از ۳۷ سال تمام بيشتر نباشد (براي آقايان طول دوره خدمت سربازی به حداكثر سن افزوده می‌شود) و برای زنان سرپرست خانوار جويندگان كار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعيين می شود.

 

وی سقف بهره‌مندی هر كارگاه را حداكثر تا پنج برابر ميانگين ليست نيروهای بيمه شده در تامين اجتماعی در ۱۲ ماه گذشته دانست و تصریح کرد: البته بنگاه‌های جديدالتاسيس از اين بند مستثنی هستند؛ مدت و ميزان پرداخت يارانه دستمزد و طول دوره پرداخت يارانه دستمزد به ازای هر جوينده كار با تاييد اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی تا سقف ۱۲ ماه است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص شرايط برخورداری كارفرما از طرح پرداخت يارانه دستمزد یاد آور شد: کارفرما باید دارای مجوز فعاليت از مراجع رسمی و دارای كد بيمه كارگاهی باشد.

 

کد خبر 1009946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha