توسعه استان اصفهان در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیازمند پیوست فرهنگی است

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه سند توسعه استان اصفهان برای سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ در حوزه فرهنگ و هنر در حال آماده سازی است، گفت:‌ این سند برای شهرستان ها مطالبه گری ایجاد می کند تا بتوانند از ظرفیت های موجود استان برای توسعه فرهنگی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوانسار به روز 9 دی به عنوان یک یوم الله بزرگ اشاره کرد و گفت: استقبال عظیم مردم از پیکر پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جای جای ایران نشانگر این است که شهید سلیمانی بین خودش و خدایش را اصلاح کرده بود و هیچ مانعی بین او و خدا وجود نداشته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه راه شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب در جهان مطرح است، گفت: همه ما باید در هر جایگاهی که هستیم برای خدمت به مردم و رضایت خداوند عمل کنیم.

 

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه شهرستان خوانسار در سال 98 رتبه اول استان در شورای فرهنگ عمومی را داشته است، گفت: در حوزه فرهنگ عمومی این شهرستان از شهرستان های موفق و پیشرو استان بوده است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ غالب در خوانسار، فرهنک دینی است، افزود: مردم این شهرستان در همه زمینه ها با نگاه دینی فعالیت های خود را انجام می دهند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به اهمیت توسعه در شهرستان خوانسار اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است که توسعه در همه بخش های شهرستان خوانسار با پیوست فرهنگی صورت پذیرد تا مشکلات بعدی به وجود نیاید.

 

حجت الاسلام معتمدی، شورای فرهنگ عمومی را پارلمان فرهنگی شهر برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها، نظارت صحیح بر فعالیت ها و شناخت و رصد مغفولات شهرستان از مزایای برگزاری منظم شورای فرهنگی عمومی است.

 

وی تصریح کرد: در تعریف جدید، شورای فرهنگ عمومی دارای ۹ کارگروه است که در آن برای دستگاه های عضو مطابق با ماموریت سازمانی در دستگاه فعالیت تعریف شده است که نتیجه فعالیت این کارگروه ها، کارکرد محور کردن شورای فرهنگ عمومی است.

 

حجت الاسلام معتمدی به وظیفه رصد، پایش، مطالعات و پژوهش در شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: متناظر این 9 کارگروه در شورای فرهنگ عمومی استان در شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان نیز با هدف تقویت شورای فرهنگ عمومی و با برنامه های بومی، محلی و منطقه ای کارگروه ها شکل خواهند گرفت.

 

وی به اهمیت تدوین و اجرای سند چشم انداز فرهنگی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سند توسعه ای استان اصفهان برای سال های 1400 تا 1404 در حوزه فرهنگ و هنر در 3 بخش ساختاری، تملک دارایی و فعالیت و برنامه ای در حال آماده سازی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تشریح کرد: این سند برای نمایندگان مجلس می تواند مطالبه گری ایجاد کند تا بتوانند از ظرفیت های موجود برای توسعه فرهنگی شهرستان ها بهره مند شوند.

 

کد خبر 1010024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha