انسان با حرام‌لقمگی حلال زادگی خود را از دست می‌دهد

آیت‌الله جاودان گفت: انسان با حرام‌لقمگی حلال زادگی خود را از دست می‌دهد، هر لقمه حرامی که شما می خورید ساختمان شما را عوض می‌کند تا جایی که به دشمن امام زمان(عج) خدمت کنید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق حسینیه شیخ مرتضی زاهد که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: حوادثی در زمان ما اتفاق افتاده است که آدمی را ترسان از عاقبت خود کرده است.

وی افزود: گاهی انسان در ۸۰ سالگی راه دیگری برخلاف آنچه در گذشته بوده انتخاب می‌کند که ۱۸۰ درجه با گذشته او تفاوت دارد. فرق انسان با فرشته در این است که انسان می‌تواند ۱۸۰ درجه با آنچه در گذشته بوده تغییر کرده و به جنگ با گذشته خود برخیزد گمراه شود.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: انسان باید مراقب مطالعه، معاشرت، نگاه‌ها و لقمه خود باشد، در غیر این صورت گمراه می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شک و شبهه پاسخ داده نشده انسان را به کفار ملحق می‌کند، عنوان کرد: کسی که دائم در شبهه غلط بخورد و پاسخ آنها را نگیرد و با شک از دنیا برود جزو کفار از دنیا می‌رود.

وی با بیان اینکه معصوم کسی است که خدا او را حفظ می‌کند و نمی‌گذارد دست شیطان به او برسد، اظهار کرد: ما معصوم نیستیم بنابراین اگر خود از خود مراقبت نکنیم شیطان ما را با خود می‌برد.

آیت‌الله جاودان با استناد به روایتی از امام جواد(ع) بیان کرد: اگر کسی سخن کسی را بشنود که از خدا سخن می‌گوید او عبادت خدا کرده است اما اگر از شیطان سخن بگوید و شک و شبهه راه اندازد شیطان را عبادت کرده است. شیطان با خدا عهد کرده است که اجازه ندهد انسان خداوند را عبادت کند.

استاد حوزه علمیه افزود: کسی که سخنان نادرست دینی را گوش بدهد شیطان را عبادت کرده و گمراه می‌شود، انسان در اثر شک و شبهه زیاد شنیدن و پاسخ آنها را نگرفتن خود به شیطان تبدیل می شود؛ عاقبت به خیری شرایط دارد که باید برای آن زحمت کشید.

وی ادامه داد: برخی چنان هستند که با وزیدن نسیم اندکی از شک و شبهه حتی نسبت به اصل طلبگی خود هم شک می‌کنند. توان انسانی ما اندک است بنابراین سعی کنیم به شک و شبهه افکنی دشمنان نزدیک نشویم.

آیت‌الله جاودان بیان کرد: اگر با شبهات وارده مقابله کرده و پاسخ آنها را بدهید قلب شما سلامت خواهد ماند اما اگر برای آنها پاسخ پیدا نکنید غرق خواهید شد. کسی  که تا ۶۰ سالگی خوب بوده، روضه خوانی، عبادت با مبارزه هوی و هوس داشته اما با یک حرف از پسر خود گمراه می‌شود. قرآن کریم می فرماید ما به بلعم باعورا آیات داده بودیم یعنی صاحب کرامت بود اما گمراه شد به او گفتند بیا علیه موسی دعا کن.

استاد حوزه علمیه با توصیه بر اینکه کتاب سه دقیقه در قیامت را مطالعه کنید، گفت: کسی که با پول دشمنانی همچون صهیونیست‌ها زندگی کند همه حرف های او هم ریشه صهیونیستی دارد، انسان با حرام‌لقمگی حلال زادگی خود را از دست می‌دهد، هر لقمه حرامی که شما می خورید ساختمان شما را عوض می‌کند تا جایی که به دشمن امام زمان(عج) خدمت کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رفیق بد عاقبت انسان را بد می‌کند، اگر به گناهی معتاد باشید و نتوانید ترک کنید و با آن گناه از دنیا بروید جهنمی خواهید بود، گاهی شاید یک شرابخوار هدایت شده و عاقبت به خیر شود اما شما که اصلی از اصول اسلام را قبول ندارید عاقبت به خیر نمی شوید.

کد خبر 1010122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha