۴۵ هزار فرصت شغلی در حوزه کشاورزی لرستان ایجاد می شود

حسنی مقدم با اشاره به تحقق برنامه ١٠ ساله توسعه و کشت گیاهان دارویی در استان لرستان، گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی موجب ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی دراستان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « اسفندیار حسنی مقدم» امروز در دیدار با فرماندار دلفان، اظهار داشت: استان لرستان در زمینه کشاورزی بویژه کشت گیاهان دارویی ظرفیت های بیمشاری دارد.

 

رئیس  سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برنامه ریزی به عمل آمده برای تقویت کشت گیاهان داریی در استان، افزود: برنامه 10 ساله توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تدوین شده است.

 

وی بیان کرد: طی این برنامه 10 ساله حداقل 18 هزار هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی  اختصاص می یابند.

 

حسنی مقدم با بیان اینکه در این برنامه 10 ساله سهم هر شهرستان مشخص شده است، افزود: تحقق این برنامه نیازمند حداقل 300 میلیارد تومان اعتبار است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده به طور متوسط سالانه ٣٠ میلیارد تومان هستیم که تامین آن امکانپذیر است.

 

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی موجب ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی دراستان می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان دلفان در حوزه کشاورزی، افزود: این شهرستان با توجه به  ظرفیت آبی و خاک مرغوب توانمندی های بسیاری در عرصه کشاورزی دارد.

 

حسنی مقدم با بیان اینکه مرغوبترین محصولات کشاورزی در شهرستان نورآباد، افزود: توسعه صنایع تبدیلی از نیازهای عرصه کشاورزی در شهرستان دلفان است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: شهرستان دلفان در حوزه حبوبات به ویژه نخود توانمندی های بیشماری دارد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از تولیدات کشاورزی دلفان در سایر  استان ها بسته بندی و عرضه می شود، افزود: برنامه ریزی جهت برندسازی، بسته‌بندی و صادرات این تولیدات جزو اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

کد خبر 1010161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha