رونمایی از تولیدات کمیته فرهنگی و هنری مکتب شهید سلیمانی با حضور برادر شهید یوسف الهی

در آستانه سالگرد شهید سلیمانی از تولیدات کمیته فرهنگی و هنری مکتب شهید سلیمانی با حضور برادر شهیدمحمد حسین یوسف الهی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده پنجشنبه (11 دی) در مراسم معرفی برنامه ها و تولیدات کمیته فرهنگی هنری مکتب شهید سلیمانی ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده، گفت: توفیق نصیب شده تا بتوانیم گام های مؤثری را در راستای استحکام هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبیین و ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برداریم.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه گام هایی مؤثر اما در مقابل عظمت سردار بزرگ شاید ناچیز و اندک؛ برداشته شده و نیاز است برنامه ها و اتفاقات بزرگی رخ دهد تا به فرمایش مقام معظم رهبری بتوانیم در راستای ترویج مکتب و اندیشه، منش، روش، شیوه و سبک زندگی سردار عزیز تلاش کنیم و بتوانیم مؤثر واقع بشویم؛ گزارشی از برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب حاج قاسم ارائه داد.

 

 

وی با بیان اینکه نهایتاً 16 عنوان برنامه از حدود 40 برنامه جزو برنامه های مصوب ستاد، انتخاب شد؛ خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که شده قرار است بعضی از این برنامه ها مانند رویدادهایی که آغاز شده، بعضاً تا پایان ایام مناسبت های مربوط به سالگرد شهادت سردار اجرا شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: آن چیزی که مدنظر کمیته بوده و دستگاه های فرهنگی و اجرایی حمایت خاصی داشته و بر حسب تأکیداتی که فرمانده سپاه ثارالله داشتند، این است کارهایی که در کمیته فرهنگی و هنری صورت می گیرد، کارهایی ماندگار، تأثیر گذار و فرهنگ ساز باشد.

 

 

 

وی گفت: به همین دلیل آن چیزی که چه در بخش رویدادها و جشنواره ها و چه در بخش تولیدات رخ داده، به نظر می رسد تولیداتی کیفی، جریان ساز، اثرگذار و فرهنگ ساز هستند و این تولیدات ماندگار خواهند بود و امکان توزیع و نشر آن در فضای مجازی و عرضه آن در فضای حقیقی فراهم و بعضی رویدادها در حال اجرا است.

 

 

 

علیزاده اظهارکرد: امروز با توجه به اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی نام و آوازه ایران و استان کرمان را بلند کرده و این اسطوره جاوید و حماسه ساز ما باعث بلندآوازه شدن نام استان کرمان شده بنابراین این تولیدات خیلی می تواند هم در راستای ترویج مکتب سردار و هم ظرفیت هایی که در استان کرمان هست، کمک کند.

 

 

وی ادامه داد: همانطور که شهادت سرار حاج قاسم سلیمانی باعث انسجام، همدلی و وحدت بسیار ویژه ای در سطح کشور، استان و در سطح دنیا شد واقعاً این اتفاق را در برنامه های کمیته فرهنگی و هنری هم شاهد بودیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: آن چیزی که خروجی کار است نتیجه همدلی، هم افزایی، هماهنگی و انسجامی است که در درون خانواده بزرگ حوزه فرهنگ شکل گرفته است.

 

 

 

وی افزود: تولیداتی که انجام شده در یک بخش رویدادها و برنامه های فرهنگی و هنری بود که 6 برنامه داشتیم با عناوین تئاتر، سرود، مسابقه کتابخوانی و برنامه های قرآنی اعم از تواشیح و تولیدات و 10 عنوان تولید در حوزه آلبوم سرود و موسیقی، انیمیشن، موشن گرافیک، کمیک موشن، پوستر، موزیک ویدئو، تصویر سازی سرداران شهید مقاومت، آلبوم عکس، مجموعه داستان های کوتاه و مستند داشتیم که در واقع شامل 16 عنوان برنامه می شوند اما در کل بالغ بر 40 برنامه در حال تولید است و تقریباً اکثراً به مرحله نهایی تولید رسیدند.

 

 

 

علیزاده خاطر نشان کرد: در کنار این برنامه ها، بعضی برنامه ها هستند که ممکن است زیرمجموعه برنامه های کمیته قرار نگرفتند اما این برنامه ها با ستاد هماهنگ بودند؛ به طور مثال جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار» توسط آموزش و پرورش و جشنواره فرهنگی و هنری «ذوالفقار» توسط دانشگاه فنی و حرفه ای که در سطح ملی اما دبیرخانه آن ها در کرمان است.

 

 

وی گفت: بخش اعظمی از برنامه ها در شهرستان ها هم با رویکرد فرهنگی است.

 

 

برادر شهید یوسف اللهی در این مراسم گفت: اگر سردار دل ها از میان همه رزمندگانی که با آن ها بودند، آقا حسین را انتخاب می کنند باید یک ویژگی هایی بین این ظرف و مظروف باشد و اگر این ویژگی ها را بخواهیم احصاء کنیم و برشمریم آن زمان متوجه می شویم که چرا سردار ایشان را انتخاب می کنند.

 

 

 

وی ادامه داد: این 2 شهید{شهید سردار سلیمانی و شهید یوسف اللهی} توانستند 2 یار باشند که عقد اخوت را از ابتدای ورود آقا حسین به لشکر ثارالله به عنوان یک نیروی بسیجی داشتند و سردار توانست ایشان را شناسایی کند.

 

 

برادر شهید یوسف اللهی بیان کرد: از سال 59 تا 64 که آقا حسین در جبهه ها بودند به عنوان عقد اخوت اول سردار با ایشان بودند و از سال 64 به بعد پس از شهادت آقا حسین، با حاج آقا خالقی این عقد اخوت بسته شد.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: شما را به 2 کتابی که راجع به آقا حسین نوشته شده، ارجاع می دهم؛ کتاب اول به نام «نخل سوخته» در سال 76 و کتاب دوم «حسین پسر غلامحسین» نوشته شد که یکسال قبل از شهادت سردار دل ها این کتاب به چاپ رسید و تاکنون به چاپ 33 رسیده است.

 

 

وی با بیان اینکه اخلاص فصل مشترک این دو بزرگوار {شهید سلیمانی و شهید یوسف اللهی} است و همه شهدا این ویژگی را داشتند، ادامه داد: آقا حسین بعد از اینکه سال 58 دیپلم می گیرد به سربازی رفته و بعد از آن 6 ماه داوطلبانه در دوران سربازی و بعد از پایان خدمت به عنوان یک نیروی بسیجی به جبهه رفتند.

 

 

برادر شهید یوسف اللهی گفت: دومین فصل مشترک این دو شهید این است که در توصیه و وصیت ایشان{سردار سلیمانی} هم بود که «روی سنگ قبر من بنویسید سرباز»؛ زیرا سرباز جهان شمول است و آقا حسین هم توصیه و تاکید کرده بودند که «روی سنگ قبر من بنویسید بسیجی شهید».

 

 

وی ادامه داد: هر دو بزرگوار در رویارویی با دشمن به شهادت نرسیدند؛ یعنی هیچ کسی توانایی نداشت با این دو بزرگوار نبرد و مبارزه کند و همچنین هر دو بزرگوار دارای تجهد شبانه بودند و نمازهای شبی که این دو بزرگوار می خواندند عجیب و غریب بود.

 

 

برادر شهید یوسف اللهی گفت: یکی از برجسته ترین ویژگی های این دو بزرگوار{شهید سلیمانی و شهید یوسف اللهی} مراد و مرید بودن آن ها است؛ آقا حسین آدم باسوادی بود و مطالعاتی دقیق در نهج البلاغه و .. داشت.

 

 

وی اظهار کرد: منزل پدری را بعد از فوت پدر در سال 88، با خانواده تصمیم گرفتیم تبدیل به مدرسه کنیم و  مدرسه ای به نام «بقیت الله» امسال مورد بهره برداری واقع شد اما به واسطه کمبود اعتباراتی که ایجاد شد، نوسازی مدارس نتوانست این مدرسه را تکمیل کند اما از مهرماه امسال مدرسه افتتاح شده و حدود 200 دانش آموز سال اول دبستان دارد.

 

در این مراسم از برادر شهید یوسف اللهی تجلیل و همچنین از برنامه ها و تولیدات کمیته فرهنگی و هنری ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد؛ عناوین برنامه ها شامل 6 برنامه از جمله رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی؛ دومین جشنواره سراسری سرود بچه های مسجد؛ مسابقه کتابخوانی طریقت سلیمانی؛ جشنواره سراسری علمدار؛ برگزاری مسابقه، پویش و فعالیت های قرآنی با عنوان سردار سلیمانی و برگزاری محافل شعر و خاطره و تولیدات شامل 10 مورد از جمله آلبوم سرود و موسیقی؛ انیمیشن؛ موشن گرافیک؛ کمیک موشن؛ پوستر؛ موزیک ویدئو؛ تصویرسازی سرداران شهید مقاومت؛ آلبوم عکس؛ مجموعه داستان کوتاه و مستند است.

کد خبر 1010165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha