چرخه استفاده از شیر شتر در خراسان جنوبی تکمیل می شود

عابدی با اشاره به پیشرفت اجرای طرح هاب منطقه‌ای شتر در خراسان جنوبی گفت: به زودی چرخه استفاده از شیر شتر در استان تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیرالحق عابدی» امروز (۱۱ دی) در حاشیه بازدید از روند پیشرفت فیزیکی ایستگاه تحقیقات کاربردی شتر و گونه‌های مرتعی در دشت بُجد بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح هاب منطقه‌ای شتر از سال گذشته و طی تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری خراسان‌ جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعهد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ایجاد ایستگاه تحقیقات شتر و گونه های مرتعی در دشت بُجد بیرجند، افزود: آماده سازی و فراهم نمودن زیرساخت ایستگاه بر عهده مجموعه استان بود که با همکاری ویژه دستگاه های خدمات رسان در کمترین زمان این موضوع به سرانجام رسید و فاز اول این پروژه با ۱۴۰ نفر شتر شیری افتتاح خواهد شد.

 

وی به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی ایستگاه تحقیقات کاربردی شتر و گونه‌های مرتعی در دشت بجد و پیش بینی بهره برداری از آن در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: این ایستگاه ظرفیت پرورش ۵۰۰ نفر شتر شیری را دارد، که بحث به‌نژادی و اصلاح نژاد شتر در راستای افزایش میزان شیردهی یکی از  اهداف مدنظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

 

عابدی با بیان اینکه کارخانه شیر خشک شتر به صورت آزمایشی فعالیت خود را در استان آغاز کرده است، تصریح کرد: با اقدامات انجام گرفته چرخه استفاده از شیر شتر در استان تکمیل می شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأمین زیرساخت ها در ایستگاه تحقیقات شتر و گونه های مرتعی در دشت بُجد بیرجند، تأکید کرد: استان خراسان جنوبی در زمینه تعهدات خود در طرح هاب شتر تاکنون در زمینه تامین زیرساخت‌های خوب عمل کرده است.

 

گفتنی است، ایستگاه تحقیقات کاربردی شتر و گونه‌های مرتعی در زمینی به مساحت ۶۷ هزار و ۳۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دشت بُجد بیرجند در حال احداث است و به زودی فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

 

کد خبر 1010166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha