درآمدهای پایدار برای بازسازی عتبات عالیات عراق ایجاد شود

حجت‌الاسلام بلک گفت: ضروری است درآمدهای پایدار برای بازسازی عتبات عالیات عراق ایجاد شود و در استان اصفهان دو موقوفه برای این امر وجود دارد.

حجت‌الاسلام «محمدحسین بلک» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهید قاسم سلیمانی با اشاره به برگزاری جلسه مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌های کشور و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اظهار داشت: در این جلسه تفاهمنامه 9 بندی بین این دو نهاد منعقد شد تا ادامه همکاری این دو نهاد سازمان یافته و برنامه ریزی شده باشد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  با بیان اینکه مفاد این تفاهم‌نامه در گذشته در استان اصفهان بین دو اداره اوقاف و امور خیریه و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان منعقد شده بود، ابراز داشت: با این تفاهم نامه نسخه موجود در استان اصفهان تکمیل شد.


وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دراین جلسه پیشنهاداتی را مبنی بر ایجاد درآمدهای پایدار برای بازسازی عتبات عالیات ارائه شد، اضافه کرد: در این زمینه دو پروژه مهم را معرفی کردیم که با نیت کمک به عتبات عالیات عراق وقف شده بود.


وی گفت: یکی از این موقوفات موقوفه‌ای در شهرستان تیران و کرون و دیگری موقوفه ای در شهر اصفهان است که در راستای اجرای امینانه نیات واقفان و درآمدزایی بیشتر این دو موقوفه برنامه ریزی شود.


حجت الاسلام بلک با بیان اینکه مردم و هنرمندان استان اصفهان همواره در بازسازی عتبات عالیات نقش داشته‌اند، ادامه داد هنر هنرمندان و مومنین این شهر همچنان در عتبات عالیات مشهود است. و دارای سابقه طولانی و دیرینه ای است.


وی در خصوص مفاد تفاهم نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان عتبات عالیات نیز تصریح کرد: از جمله این مفاد استفاده از ظرفیت‌ و فضاهای موجود در موقوفات برای فعالیت ستاد بازسازی عبتات عالیات است ضمن اینکه باید توجه داشت در کشور عراق موقوفات زیادی دارد که نیاز به مرمت و بازسازی دارد و می توان با استفاده از ظرفیت موجود در کشور برای این امر استفاده کرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تجمیع درآمدهای مربوط به عتبات عالیات در کشور را از دیگر بندهای این تفاهم نامه دانست و ادامه داد: این امر با مجوزی که نماینده ولی فقیه صادر خواهند کرد اجرایی خواهد شد.

کد خبر 1010189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha