مدیریت انرژی؛ وظیفه ای شرعی، ماموریتی ملی

مدیریت انرژی و سوخت در این روزهای زمستانی برای حفظ منافع کشور و کاهش اختلال یک وظیفه شرعی و ماموریت ملی برای مردم جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مدیریت انرژی و صرفه جویی در مصرف مقوله ای مهم و اساسی برای یک کشور به دلیل منابع تجدیدناپذیر است و این موضوع برای حفظ سرمایه های ملی توسط مردمی مورد توجه و همواره در رعایت اصول مصرف دقت کرده و به فکر آیندگان باشند.

 

دستورات دینی و تاکید بر رعایت الگوی مصرف توصیه های دیگر مبتنی بر اعتقادات است که بر اهمیت موضوع اشاره داشته و بر همت همگانی برای مدیریت مصرف انرژی سفارش کرده و همین موضوع باعث شده که در امر به معرف و نهی از منکر نیز به این مسئله بپردازند.

 

فصل سرما و کاهش دمای هوا موجب افزایش مصرف گاز به عنوان یکی از منابع انرژی تجدید ناپذیر موجب صدمه به سرمایه های ملی کشور می شود و باید همه با اصلاح الگوی مصرف، استفاده از وسایل استاندارد و روش های صحیح مثل پوشیدن لباس گرم به جای افزایش شعله بخاری ها در حفظ منفعت ملی اقدام و حقوق شرعی و قانونی را رعایت کنند.

 

*افزایش 55 میلیون مترمکعب گاز در کشور

 

زمستان امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 55 میلیون مترمکعب مصرف گاز افزایش یافته که این موضوع موجب افش فشار و پیش بینی قطع گاز در بخش های مختلف خواهد شد و با توجه به کاهش دمای هوا و سردی این فصل، در صورت عدم مدیریت و همکاری مردم، اختلال در گازرسانی پیش بینی می شود.

 

افزایش مصرف گاز خانگی موجب کاهش گازرسانی به نیروگاه های مهم کشور شده که این کاهش نسبت به سال گذشته 24 درصد بوده است.

 

همکاری مردم در کاهش 10 تا 15 درصدی میزان مصرف گاز موجب برقراری تعادل و کاهش دغدغه های این حوزه خواهد شد.

 

*12 میلی متر افزایش مصرف گاز در اصفهان

 

مدیرعامل شرکت توزیع گاز اصفهان گفت: زمستان امسال مصرف این انرژی در استان، 12 میلی متر بیشتر از سال گذشته بوده و به همین دلیل میزان گاز شرکت های صنعتی را برای تامین گاز خانگی کاهش داده ایم.

 

«سید مصطفی علوی»، همکاری مردم در مدیریت مصرف انرژی را خواستار شد و افزود: پایش مصرف گاز در ادارات و تشکیل تیم بازرسی برای مدیریت آن در ارگان های اداری انجام شده و در صورت مشاهده تخلف، انشعاب آن ها قطع خواهد شد.

 

افزایش تولید گاز در کشور نباید منجر به مصرف بی رویه بشود چرا که این سرمایه از کل کشور و باید برای آینده کشور حفظ شود.

کد خبر 1010204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha