۱۵۰ واحد مسکونی به مددجویان استان سمنان واگذارشد

ایزدپور با اشاره به تحویل دو هزار و ۲۳۹ واحد مسکن مددجو به توان‌خواهان بهزیستی استان سمنان از سال ۸۶ تاکنون گفت: ۱۵۰ واحد مسکونی به مددجویان این استان در سال جاری واگذارشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«علیرضا ایزد پور» در مراسم آغاز پویش سقف همدلی به‌منظور تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی به افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۴۵۷ نفر تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان سمنان  قرار دارند گفت: از این تعداد سه هزار و ۸۶۲ مددجو فاقد مسکن هستند که برای تأمین مسکن این افراد پویش سقف همدل با مشارکت خیران راه‌اندازی شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تامین مسکن را یکی از اقدامات برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش عنوان کرد و گفت: پویش سقف همدلی در سامانه بسازیم با هدف تکمیل خانه‌های نیمه کاره مددجویان و معلولان با پیشرفت ۳۰ تا ۹۰ درصد در این استان راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این پویش اطلاعات ساختمان‌های در دست احداث مددجویان جمع‌آوری‌شده است اظهار کرد: داوطلبان برای شرکت در پویش با ورود به سامانه، استان، شهرستان و واحد موردنظر را انتخاب و کمک موردی خود را به شماره‌حساب مشارکت‌های مردمی خاص واحد موردنظر واریز می‌کنند.

 

ایزدپورباتأکید بر اینکه از این طریق علاوه بر کمک از اعتبارات کشوری مبلغی هم از طریق مساعدت مردمی برای تکمیل واحدهای موردنظر انجام خواهد شد ادامه داد: کمک‌های غیر نقدی شامل مصالح ساختمانی نیز در این پویش گنجانده‌شده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از جمع آوری ۷۰۰ میلیون ریال در پویش جورچین همدلی با همراهی خیرین این استان خبردادوافزود: این مبالغ توسط دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در قالب کوله‌پشتی لوازم‌التحریر در بین دانش آموزان تحت حمایت توزیع می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه از سال ۸۶ تاکنون دو هزار و ۲۳۹ واحد مسکن مددجو تحویل توان‌خواهان بهزیستی استان سمنان شده است ادامه داد: این در حالی است که ۱۵۰ واحد مسکونی به مددجویان استان در سال جاری واگذارشده است.

 

ایزدپور از احداث ۱۱۹ واحد دیگر خبر داد و گفت: تاکنون پنج میلیارد ریال از محل صندوق امداد ولایت به ۳۴ خانوار فاقد مسکن در استان وام قرض‌الحسنه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریالی برای پرداخت ودیعه مسکن ارائه‌شده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض به تعداد ۹۰ خانوار تحت حمایت در قالب ودیعه مسکن پرداخت‌شده است تصریح کرد: از مجموع افرادی که تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان قرار دارند ۱۲ هزار و ۷۲۴ نفر افراد دارای معلولیت هستند.

کد خبر 1010262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha