راه‌اندازی دبیرخانه‌ دائمی جشنواره پایتختی کتاب صدرا در آینده فرهنگی شهر شیراز موثر است

سهرابی گفت: راه‌اندازی دبیرخانه‌ دائمی جشنواره پایتختی کتاب صدرا به آینده‌ فرهنگی شهر شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران و همچنین کسب پایتخت فرهنگی ایران کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (پنج شنبه 11 دی) در آئین گشایش دبیرخانه دائمی جشنواره پایتختی کتاب صدرا گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره پایتختی کتاب ایران با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در شهر صدرا و تپه «باغ کتاب» راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: راه اندازی برنامه «گعده های کتاب و کتابخوانی» و اهدای 500 جلد کتاب به مسجد «امام رضا(ع)» در صدرا از برنامه های در نظر گرفته شده دیگر در این زمینه است.

وی اضافه کرد: دبیرخانه‌ جشنواره‌ «پایتخت کتاب صدرا» با شعار «صدرا صدای کتاب» آغاز شده است و شهرداری و شرکت توسعه عمران شهر صدرا در زمینه اقدامات فرهنگی در شهر صدرا تلاش های موثری در سال های اخیر انجام داده اند.

سهرابی تاکید کرد: راه‌اندازی دبیرخانه‌ دائمی جشنواره پایتختی کتاب صدرا برای این شهر که رشد جمعیت خوبی در سال های گذشته داشته است به آینده‌ فرهنگی شهر شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران و همچنین کسب پایتخت فرهنگی ایران کمک خواهد کرد.

«بهزاد پرنیان» نیز در این آئین گفت: در هر مجتمع مسکونی صدرا انجام فعالیت های فرهنگی و کتاب با حضور نماینده فرهنگی هر بخش برنامه ریزی شده است و در سراسر صدرا کتابخانه های کوچک و کتاب یار برپا خواهد شد.

شهردار صدرا افزود: کلنگ زنی کتابخانه مجهز و مدرن با مشارکت اداره کل کتابخانه های فارس، شهرداری و شرکت عمران صدرا در توسعه و ترویج کتابخوانی در این شهر نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: شهر صدرا برای برگزاری جشنواره شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران نیز آمادگی دارد و با همکاری مجتمع های مسکونی، اصناف، ادارات، مجموعه های دولتی و غیر دولتی، مساجد و ... کتابخانه های محلی در این شهر راه اندازی خواهد شد.

پرنیان ادامه داد: لازم است تا در کنار رشد جمعیت، امکانات فرهنگی در شر صدرا توسعه یابد و کلنگ زنی کتابخانه بزرگ صدرا در اکوپارک و بهره برداری از یک کتابخانه در فاز2 صدرا در تحقق این هدف نقش بسزایی دارد.

شهردار صدرا تاکید کرد: در توسعه فرهنگی شهر و از ظرفیت مجتمع های مسکونی که با شهرداری صدرا در ارتباط هستند نیز استفاده می شود.

خاطر نشان می شود، آئین گشایش دبیرخانه دائمی جشنواره پایتختی کتاب صدار و تفاهم نامه فعالیت های فرهنگی هنری شهرداری صدرا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در «باغ کتاب» شهر صدرا برگزار شد.

کد خبر 1010279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha