ضرورت سجامی شدن سهامداران برای مدیریت یکپارچه سهام عدالت

فرزام صفت گفت: اولین مجمع شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت گیلان در ۲۳ دی ماه برگزار می شود و سهامداران برای شرکت در مجامع، ملزم به ثبت نام در سامانه سجام هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «آرش فرزام صفت» در جلسه هماهنگی تشکیل قانونی شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت که عصر امروز (پنجشنبه، ۱۱ دی) با حضور فراهانی مدیر برنامه ریزی شرکت مرکزی سهام عدالت در استانداری گیلان برگزار شد، گفت: با شروع فرآیند آزادسازی سهام عدالت، ساز و کارهای اجرایی آزادسازی سهام، تصویب و ابلاغ شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان افزود: دو روش آزادسازی مستقیم و غیر مستقیم برای سهام عدالت پیش بینی شده که در روش آزادسازی غیر مستقیم شرکتهای سرمایه گذاری استانی تشکیل، ثبت و وارد بورس شدند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان روش غیر مستقیم را برگزیده اند.

 

وی افزود: با توجه با خارج شدن تدریجی سهام از سیطره دولت و عدم دانش و مهارت و اطلاعات کافی درخصوص مجامع و شرکت در جلسات، برخی استانها خواستار تمهیدات بیشتر در این زمینه هستند.

 

فرزام صفت خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری استان با سرمایه نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان فعال و در بورس با نماد «وسگیلا» در حال فعالیت می باشد اما تاکنون کمتر از ۱۸ درصد از سهامداران عدالت گیلانی در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه تقریبا ۹۰۰ هزار نفر تاکنون موفق به ثبت نام سجام نشده اند، تصریح کرد: لازمه مدیریت یکپارچه سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ثبت نام سهامداران در سامانه سجام است.

 

وی اظهار کرد: ‌اولین مجمع استان گیلان در ۲۳ دی ماه برگزار می شود و سهامداران برای شرکت در مجامع که به صورت مجازی برگزار می‌شود، ملزم به ثبت نام در سامانه سجام هستند.

 

فرزام صفت مهم ترین عامل تشویقی برای مشارکت مردم در این امر را اعتمادسازی مسئولان و ایجاد انگیزه اقتصادی دانست و خواستار رفع برخی از ابهامات در نحوه فعالیت شرکت سرمایه گذاری استان گیلان شد.

کد خبر 1010340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha