هدف سرداران شهید خداحافظی امت اسلامی با مظاهر استبداد، استعمار و وابستگی بود

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مسیر سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی مسیر دعوت امت اسلامی به حیات و زندگی است، آنها تلاش کردند که امت اسلامی با مظاهر ذلت همچون استبداد، استعمار و وابستگی خداحافظی کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «نجف لک‌زایی» شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ دی در نشست «هم اندیشی علمی مقاومتِ امت محور» که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، با استناد به آیه ۲۴ سوره انفال گفت: درباره این آیه یکی از مصادیقی که مفسران اجماع دارند بحث جهاد و مقاومت در برابر طاغوت‌های باطنی و ظاهری است.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم کسانی که ایمان آوردند پس از اینکه وارد مدرسه ایمان می‌شوند نسبت به رسول‌الله(ص) تعهداتی را باید بپذیرند و تصور نکنند که ایمان تنها شهادتین یا اعمال مناسکی خاص است بلکه اجابت خدا و رسول او است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه مسیر سرداران شهید مسیر دعوت امت اسلامی به حیات و زندگی است، عنوان کرد: آنها تلاش کردند که امت اسلامی با مظاهر ذلت همچون استبداد، استعمار و وابستگی خداحافظی کند.

حجت‌الاسلام لک‌زایی با بیان اینکه هر ملتی که جهاد داشته و از خود دفاع کرده زنده است، اظهار کرد: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند اجازه ندهید دشمن به سرزمین شما وارد شده و در آنجا با آنها بجنگید، سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی مصداق عمل به این روایت بودند.

وی با بیان اینکه باید مقاومت در عرصه تولید دانش، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و سایر ساحت‌های آن هم دنبال شود، ابراز کرد: مقاومتی سرداران شهید مقاومت امت محور بود که امت اسلامی احیا شود.

 رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه به فضل الهی کید دشمنان در شهادت سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی سبب بیداری امت اسلامی شد، خاطرنشان کرد: شهید محبوب دلهای همه امت اسلامی است که این خود زمینه‌ساز حیات امت اسلامی است.

 

کد خبر 1010346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha