شهید سلیمانی نشان داد امت اسلامی فارق از جزئیات می‌تواند با اتحاد مقابل نظام سلطه مقاومت کند

دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: شهید سلیمانی نشان داد نیروی نظامی در ساختار بین‌المللی با وجود ملی بودن، مهربان بودن و داشتن صلابت می‌تواند امت اسلامی را فارق از جزئیات با هم جمع کرده و مقابل نظام سلطه مقاومت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سیدسجاد ایزدهی» شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ دی در نشست «هم اندیشی علمی مقاومتِ امت محور» که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: مقوله انقلاب اسلامی امری متمایز از جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یکی از مصادیق انقلاب اسلامی و ساختار مشخص خود را هم دارد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی محدود به یک فضای مشخص نیست و وسعت آن به وسعت تمامی افرادی است که این پیام را می بینند و می‌شنوند.

دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه فضای جمهوری اسلامی در جغرافیایی منطقه به صورت متمایز است، اظهار کرد: فرهنگ مقاومت پیام انقلاب اسلامی را به مناطق جغرافیایی دیگر دنیا توسعه می‌دهد عملا رویکرد دعوت به مبانی انقلاب اسلامی را دارد که به صورت ممتاز در سردار سلیمانی تحقق یافته است.

حجت‌الاسلام ایزدهی با بیان اینکه در سطح منطقه همه دلباختگان انقلاب و امام راحل بر محور واحد مقاومت جمع شدند، ابراز کرد: پیام انقلاب اسلامی در منطقه و فرامنطقه طوری توسعه پیدا کرده که سردار سلیمانی را همه شناختند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی رویکرد پیام انقلاب اسلامی را رویکرد خود قرار داده و آن را با محوریت ولایت معرفی کرد، گفت: سردار شهید سلیمانی عملا در منطقه مفاهیم مقاومت را به عنوان گفتمان در کشورهای اسلامی مطرح کرد.

دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: شهید سلیمانی نشان داد نیروی نظامی در ساختار بین‌المللی با وجود ملی بودن، مهربان بودن و داشتن صلابت می‌تواند امت اسلامی را فارق از جزئیات با هم جمع کرده و مقابل نظام سلطه مقاومت داشته باشند.

حجت‌الاسلام ایزدهی با بیان اینکه امت محور نبودن تقابل با دشمنان را ضعیف می‌کند، گفت: امروز تمدن نوین اسلامی با تمدن‌های مادی در تقابل قرار دارد، نظام سلطه و تمدن‌های مادی غرب در منطقه غرب آسیا آورده نداشتند.

وی با بیان اینکه امروز مجسمه انقلاب اسلامی در زمینه مقاومت سردار شهید سلیمانی و ابومهدی بودند، اظهار کرد: منطق نرم‌افزاری سردار شهید سلیمانی سبب غلبه او بر نرم افزار غربی‌ها شد.

دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی از این وضعیت برخوردار است که مقاومت با محوریت انقلاب اسلامی و ولایت شکل گیرد و ترویج شود ما باید قرن بعد را قرن انقلاب اسلامی بدانیم. امید که مریدان سردار سلمیانی هم افزایی داشته باشند که انقلاب اسلامی در سطح جهانی مطرح شود.

 

کد خبر 1010351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha