برگزاری شب شعر بین المللی ادای دینی به شهید سلیمانی و خرمشهر است

محمدی با بیان اینکه خرمشهر پایخت مقاومت و شهید سلیمانی سردار مقاومت است گفت: برگزاری آئین شب شعر بین المللی «مرد میدان» در خرمشهر ادای دین به شهید سلیمانی و این سرزمین است.

«عباس محمدی» شب گذشته در حاشیه برگزاری آئین شب شعر بین المللی «مرد میدان» که در مجوعه فرهنگی هنری موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد، در گفت و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: هدف از برگزاری آئین شب شعر بین المللی (دیدار ما) که تحت عنوان «مرد میدان» است زنده نگه داشتن یاد و خاطره سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای جبهه مقاومت بود.

 

مدیرکل مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور علت انتخاب خرمشهر برای برگزاری این آئین را عنوان پایخت مقاومت این شهرستان در دوران دفاع مقدس دانست و‌ افزود: شهید سلیمانی سردار مقاومت بود و‌ نه تنها اسمی که ما این چند وقت اخیر به واسطه سپاه قدس شنیده باشیم اما ایشان یکی از رزمندگان تاثیرگذار هشت سال دفاع مقدس بود و در جای جای این سرزمین نیز تصاویر و یادگارهای این شهید والامقام وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از همرزمان شهید سلیمانی در خرمشهر به شهادت رسیدند و برگزاری این آئین در خرمشهر ادای دینی به این سردار دل ها و این سرزمین بود.

 

محمدی به حضور شاعران ایرانی و خارجی در آئین شب شعر بین المللی «مرد میدان» اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود ناشی از کرونا که شرایط بسیار دشواری برای همه جهان است برخی از میهمانان خارجی کشورهای سوریه، لبنان و فلسطین به صورت ویدئوکنفرانس اشعار خود را سرودند.

 

وی یاد آور شد: همچنین در این آئین 2 شاعر از کشور عراق، یک نفر از یمن، یک نفر هم زبان ما از کشور دوست و همسایه افغانستان و یک نفر نیز از پاکستان حضور داشتند که به همراه دیگر شاعران ایرانی در این مراسم با توجه به شخصیت والای شهید سلیمانی اشعار خود را با محوریت این شهید و مقاومت خواندند.

 

کد خبر 1010385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha