چراغ راهی در ظلمت ترویج ایسم های منهای اسلام

معرفت و آشنایی به حقیقت نظام و اندیشه اسلامی، درک معرفت به « ولایت فقیه» و راهکارهای مقابله با ایسم های مختلف فکری مهمترین آموزش هایی بود که در مکتب اندیشه استاد آیت الله مصباح به دانش آموختگان طرح ولایت آموزش داده شد.

خبرگزاری شبستان - البرز: بزرگ مردی از تبار مکتب امام خمینی(ره) جمعه 12 دی چشم از جهان فروبست و در جوار رحمت الهی قرار گرفت. خاطرات و درس های بی نظیر او در جهت پرورش هزاران هزار دانش آموخته طرح ولایت همواره ماندگار و جاودانی است.

 

روزهایی که در اردوگاه آبعلی اردوی طرح ولایت زیر نظر موسسه امام خمینی(ره) قم و با مدیریت آیت الله مصباح یزدی برگزار می شد بخشی از عملکرد تربیتی و هدایتی این مرد آگاه و بصیر است.

 

نمازهای مغرب و عشاء معمولا در اردوگاه حضور داشتند و نماز جماعت را خود اقامه می کردند و پس از اقامه نماز، اشارت ها و بشارت های ایشان بود که در خاطره ها ثبت می شد.

 

برای دانشجویان نخبه ای که از سراسر کشور با هدف گذراندن طرح ولایت جمع شده بودند، وجود آیت الله مصباح یزدی همانند گنجینه بی نظیری بود که به لطف الهی گشوده شده بود تا هر کس به اندازه سهم و میزان معرفت خویش بهره برداری کند.

 

کتاب « آذرخشی از آسمان کربلا» در میان دیگر کتاب های نفیس و ارزشمند این استاد والامقام میان دانش آموختگان دست به دست می شد و هر کدام معرفتی تازه را در کالبد جان ها جاری می کرد. لحظات دیدار رهبرمعظم انقلاب با ایشان به منظور تقدیر از نگارش کتاب آذرخشی از آسمان کربلا اهمیت این کتاب را برای دانش آموختگان تقویت کرد.

 

پاسخگویی به شبهات واقعه عاشور آن هم به زبانی سلیس و روان، تشریح مقوله ولایت فقیه و آموزش فنون مقابله با سفسطه و مغلطه بازی های دشمنان دین بخشی از تلاش های آیت الله مصباح یزدی در عرصه دوران طرح ولایت طی این سال ها است.

 

آن روز غروب جمعه را به خاطر می آوردم، کنارشان جمع شدیم. هر کس سوالی پرسید. یکی از سوال ها این بود که زمانی که به دانشگاه برگشتیم، چگونه باید در بسیج با افراد تازه وارد رفتار کنیم؟ فرمودند: « خاک پای مراجعه کنندگان به بسیج را توتیای چشم کنید که بسیج شجره طیبه است».

 

معرفت و آشنایی به حقیقت نظام و اندیشه اسلامی، درک معرفت به « ولایت فقیه» و راهکارهای مقابله با ایسم های مختلف فکری مهمترین آموزش هایی بود که در مکتب اندیشه استاد آیت الله مصباح به دانش آموختگان طرح ولایت آموزش داده شد.

 

قریب 20 سال هزاران هزار شاگرد در دوره طرح ولایت تربیت شدند، رشد پیدا کردند و آیت الله مصباح یزدی با تمام طوفان ها، اهانت ها و ...ایستاد و کابوسی برای اهل باطل شد. بزرگ استاد ایمان و معرفت تمامی دانش آموختگان دوره طرح ولایت سربازان راه و منش شما هستند. 

 

مهدیه دانایی

دانش آموخته دوره طرح ولایت

 

 

کد خبر 1010516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha