محفل انس با قرآن با حضور خادمیاران بیرجندی برگزار شد

به همت کانون قرآنی دبیرخانه کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محفل معنوی انس با قرآن کریم در محل امامزادگان شهدای باقریه بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محفل معنوی انس با قرآن کریم امشب (۱۲ دی) در آستانه سالروز شهادت سیدالشهداء محور مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با همکاری کانون قرآنی دبیرخانه کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در محل آستان مقدّس امامزادگان شهدای باقریه بیرجند برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حامد مقری»، مفسر و حافظ قرآن نیز در این مراسم با استناد به آیه «مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» ضمن بیان رشادت‌ها و روحیه استکبارستیزی سردار سلیمانی، بر وفای به عهد وی تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه این آیه شریفه قرآن که مومنان را معامله کننده با خدا توصیف می کنند، مصداق بارزش شهید سلیمانی است، افزود: خداوند قطعا به پیمان در برابر اینکه انسان جان و مالش را برای رضای او در مسیر مقاومت و درگیری با دشمنان امت اسلام و قرآن کریم فدا می کند، عمل خواهد کرد.

 

این مفسر قرآن گفت: سردار قاسم سلیمانی یکی از شخصیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی بود که حدود 40 سال در محور مقابله و جهاد با دشمنان اسلام خصوصاً استکبار جهانی یعنی آمریکای جنایتکار نبرد کرد و بالاخره پس از سالها جهاد به فیض شهادت دست یافت.

 

وی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به لحاظ  دارابودن صفات ارزنده و خصیصه های نیکوی در زمره آن دسته از انسان های نادری قرار گرفت که اکنون به الگویی فراملی تبدیل شده است.

 

گفتنی است، محفل انس با قرآن کریم که به یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و مجاهد سرافراز ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت همزمان با دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور جمع محدودی از مردم و خادمیاران رضوی برگزار شد، قاری برجسته استانی آقای وحید براتی به تلاوت قرآن کریم پرداخت و ذکر مولودی توسط مداح اهل بیت(ع) محفل معنوی ویژه را رقم زد.

 

این مراسم معنوی به صورت مجازی نیز از طریق آدرس اینستاگرام khj-aqr@ پخش شد.

 

 

کد خبر 1010547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha