ممانعت صهیونیست ها از اقامه نماز جمعه هزاران فلسطینی در مسجدالاقصی

نظامیان رژیم صهیونیستی از اقامه نماز جمعه هزاران فلسطینی به مسجدالاقصی جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، پلیس رژیم صهیونیستی از ورود هزاران فلسطینی برای اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی جلوگیری کرد و به همین دلیل صدها نمازگزار مجبور شدند نماز خود را در خیابان های نزدیک مسجدالاقصی اقامه کنند.

 

شاهدان عینی در این باره گفتند: نظامیان رژیم صهیونیستی در ساعت های اولیه صبح مانع ورود فلسطینی های بیرون از شهرک قدیمی قدس به مسجدالاقصی شدند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه ایجاد محدودیت برای مقابله با کرونا، مانع رفت و آمد سکانان فلسطینی با فاصله بیش از یک کیلومتر از منازلشان می شوند.

 

شاهدان عینی همچنین گفتند: صدها شهروند فلسطینی نماز جمعه را در نزدیک دیوار قدیمی قدس اقامه کردند.

 

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در خطبه جمعه ممنوعیت ورود نمازگزاران به این مسجد را محکوم کرد و گفت: از ورود نمازگزاران به بهانه کرونا به مسجدالاقصی جلوگیری می شود، این درحالی است که حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد و متوقف نمی شود.

 

وی افزود: تا زمانی که نمازگزاران با ماسک وارد مسجد می شوند و سجاده شخصی به همراه خود می آورند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند، نباید از اقامه نماز در مسجدالاقصی محروم شوند.

 

شیخ عکرمه صبری در ادامه اظهار کرد: ما از مسلمانان می خواهیم نماز خود را در مسجدالاقصی اقامه کنند  و تنها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 1010599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha