۷۳ روستای ماسال تحت پوشش اینترنت های‌وب است

توکلی با اشاره به اینکه ۷۳ روستای ماسال تحت پوشش اینترنت های‌وب است گفت: مخاطبین می‌توانند از روستا با شماره ۱۵۶۵ تماس بگیرند و با ارئه کد پستی از ارائه این اینترنت در سطح روستا باخبر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «فرزاد توکلی» صبح امروز(شنبه، 13دی) در جلسه کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان ماسال اظهار کرد: شهرستان ماسال دارای 94 روستا است که از این تعداد 79 روستا دارای بالای 20 خانوار است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه از نظر شاخص‌های ارتباطات، کلیه این روستاهای بالای 20 خانوار دارای ارتباطات هستند افزود: در شاخص‌های ارتباطات حتی اگر یک ارتباط در روستا باشد روستای دارای ارتباطات فرض می‌شود اگرچه امروز ارتباط‌هایی که مردم نیاز دارند خیلی فراتر از تلفن ثابت است.

 

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ شاخص تلفن ثابت در شهرستان ماسال 33 درصد است که متوسط در استان 40 درصد است گفت: این شاخص‌ها نشان‌دهنده پایین بودن شهرستان از برخورداری تلفن ثابت است که باید با برنامه‌ریزی مشکل حل شود.

 

توکلی با بیان اینکه در گذشته یک سری روستاهایی داشتیم که زیرساخت‌های WLL داشتند و این روستاها عملا باید تلفن ثابت روی سیمکارت ‌می‌داشتند که در این شهرستان چهار روستا از این نوع تلفن بهره‌مند شده‌اند تصریح کرد: تمام این چهار روستا از یک سال و نیم تا کنون مجهز به زیرساخت‌های موبایل شدند و سیم‌کارت‌ها هم به آنها تلفن ثابت می‌دهد و هم در جای دیگر به عنوان شبکه موبایل استفاده می‌شود.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه «نورتل» پروژه دیگر که در سطح شهرهای صعب‌العبور اجرایی می‌شد خاطرنشان کرد: این ارتباطات به صورت ماهواره‌ای سیگنال دریافت می‌شد و دیتا نداشتند که هفت روستای این شهرستان در گذشته به صورت ماهواره‌ای ارتباط داشتند که اکنون تمام این هفت روستا تحت پوشش همراه دوم(ایرانسل) هستند.

 

وی با بیان اینکه در شاخص ارتباطات همراه 61 هزار مشترک در شهرستان ماسال با ضریب نفوذ 116 درصد است اظهار کرد: از مشترکین مذکور 31 هزار مشترک برای اپراتور همراه اول با ضریب نفوذ 51 درصد است.

 

توکلی با بیان اینکه اپراتورها به دلیل اینکه بخش خصوصی هستند هنگام دریافت مجوز از دولت، تعدادی از روستاها به صورت تعهدی به آنها ابلاغ می‌شود افزود: موقعی که در تعهد اپراتور قرار گیرد باید کار را ازمنابع خود انجام دهد ولی  وقتی تعهد ندارد باید به عنوان دولت برایش اعتبار بگذاریم تا زیرساخت را آماده کند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه اپراتور ایرانسل در شهرستان ماسال دارای 26 هزار و 249 مشترک با ضریب نفوذ 49.85 درصد است گفت: این اپراتور در شهرستان دارای 28 سایت است که 56 روستا را تحت تعهد دارد.

 

وی گفت: اپراتور رایتل فقط در شهرها پوشش دارد که سه هزار و 418 مشترک با 6.5 درصد از ضریب نفوذ شهرستان را به خود اختصاص داده و دارای سه سایت نسل سه است.

 

توکلی با بیان اینکه پنج هزار و 779 مشترک ADSL در مجموعه شهرستان وجود دارد که ضریب نفوذ آن 10.09 درصد است تصریح کرد: این در صورتی است که ضریب نفوذ این شاخص در سطح استان بیش از 12 درصد است و باید مسئولان با برنامه‌ریزی این شاخص را هم به سطح استانی برسانند.
 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه تعدادی از روستاها اینترنت های‌وب دارند بیان کرد: متاسفانه این اینترنت خیلی ناشناخته است و پتاسنیل خوبی است که روی آن کار شود.

 

وی با بیان اینکه 73 روستای ماسال تحت پوشش اینترنت های‌وب است اظهار کرد: مخاطبین می‌توانند از روستا با شماره 1565 تماس بگیرند و با ارئه کد پستی روستا از ارائه این اینترنت در سطح روستا باخبر شوند.

 

توکلی با بیان اینکه در روستاها اگر فردی توانایی دارد مجوز دفتر پیشخان را بگیرد زیرا پتاسنیل خوبی برای روستاها است خاطرنشان کرد: وجود سه دفتر فعال در ماسال با توجه به اینکه شهر گردشگری است خیلی کم است.

 

 

 

کد خبر 1010774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha