​آراستگی حضرت فاطمه (س) به تمام فضائل و کمالات/همه بشریت باید از زهرای مرضیه‌ الگو گیرند

حجت‌الاسلام عاشوری آراستگی حضرت فاطمه زهرا(س) به تمام فضائل و کمالات را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه بشریت باید از زهرای مرضیه‌(س) الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام «علیرضا عاشوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) به همة فضائل و کمالات آراسته و از هرگونه رذایل و نقصانی پیراسته بودند اظهار داشت: همه بشریت برای رسیدن به سعادت حقیقی باید از زهرای مرضیه‌(س) الگو بگیرند.

 

این استاد حوزه با بیان اینکه در جهات روحی‌، دینی‌، اخلاقی‌، کمالات و معنویات همه بشریت باید از زهرای مرضیه‌(س) الگو بگیرند عنوان کرد: زنی که از حضرت زهرا(س) الگو بگیرد، از خودنمایی به دور است و در انظار نامحرمان جلوه‌گری نمی‌کند‌؛ چهره خود را به نمایشگاه سیاری از مدل‌های آرایشی تبدیل نکرده و در خیابان‌ها راه نمی‌افتد.

 

عاشوری با تاکید بر اینکه اگر در جامعه‌ای حجاب در روابط نامحرم عملی شود، جرم و جنایت، فساد و بیدینی، و نارضایتی‌های همسران از یکدیگر و مانند این‌ها کاهش چشمگیری پیدا می‌کند ابراز داشت: برای آن‌که دستاوردهای حجاب در جامعه مشاهده شود، باید هدف اصلی از حجاب عملی شود زیرا حجاب، فقط نوع خاصی از پوشش نیست.

 

وی با اشاره به اینکه حجاب علاوه بر پوشش، باید در فکر و اندیشه و رفتار و گفتار انسان نیز جاری شود تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی هستند که از حیث شخصیت هم‌طراز امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) بودند و اگر حضرت علی(علیه‌السلام) او را به ازدواج خود در نمی‌آوردند کفو و هم شأنی برای او پیدا نمی‌شد.

 

این استاد حوزه توجه خاص و تجلیل‌های رسول اکرم(ص) از فاطمه زهرا(س) را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) در مواقع بسیاری می‌فرمود که «فاطمه سرور زنان جهانیان است»، «پدرش به فدایش باد»، «من بوی بهشت را از او استشمام می‌کنم» و «فاطمه پاره تن من است».

 

عاشوری آیات متعددی که در بیان شأن و مقام حضرت فاطمه زهرا(س) نازل شده نظیر آیة تطهیر، آیة مباهله، آیات آغازین سورة دهر، سورة کوثر، آیة اعطاءِ حق ذی القربی را متذکر شد و اذعان کرد: نام مبارک آن حضرت، فاطمه(س) است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه، نیز ذکر شده است. 

 

وی با تاکید بر اینکه فاطمه در لغت به معنی بریده شده و جدا شده است علت این نامگذاری را بر طبق احادیث نبوی مورد توجه قرار داد و در تشریح بیشتر این مطلب اظهار داشت: بر اساس احادیث نبوی پیروان فاطمه زهرا(علیها السلام) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند. 

 

این استاد حوزه از بزرگترین افتخارات شیعه را اینکه دارای سیده زنان عالم با مقام عصمت و طهارت است دانست و عنوان کرد: مقام شامخ آن بزرگوار از افق افکار محدود ما بیرون، و اندیشه و فکر ما از پی بردن به آن کوتاه است زیرا او اولین شهید راه ولایت بود و ائمه معصومین(ع) ما به فرزندی ایشان افتخار می‌کردند.

 

عاشوری با بیان اینکه آن حضرت در اوج مظلومیت و در کانون مصیبت به ویژه از دست دادن پدری چون پیامبر اسلام(ص) در مقابل حکام خشن، مستدل و محکم درباره توحید، نبوّت و امامت، و سرزنش گمراهان سخن گفته‌اند افزود: در شرایطی حضرت فاطمه زهرا(س) آن خطبه را ایراد کردند که بشر عادی در آن شرایط قادر به تکلّم معمولی نمی‌باشد. 

 

وی با تاکید بر اینکه فاطمه زهرا(س) زمانی که در خانه پدر حضور داشت و پس از وفات حضرت خدیجه(س) غمخوار پدر و پشت گرمی و آرامش رسول خدا بود ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در این راه از هیچ اقدامی مضایقه نمی‌کرد و در جنگ‌ها بر جراحات پدر مرهم می‌گذاشت و همواره ایشان را یاری می‌کرد.

 

این استاد حوزه آراستگی حضرت فاطمه زهرا(س) به همة فضائل و کمالات و پیراستگی از هرگونه رذایل و نقصانی را متذکر شد و خاطرنشان کرد: خانم فاطمه زهرا(س) در حالی‌که همواره در اوج حجب و حیا بوده‌اند در همان حال مدافع جدّی دین خدا و حامی پیامبر خدا و ولی خدا محسوب می‌شد.

کد خبر 1010784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha