سوگواری فاطمیه در مسجد آشتیانی‌ها به مدت ۴۰  شب/ کمک مومنانه به محرومان با نام حاج قاسم

حجت‌الاسلام والمسلمین بنی‌ ‌هاشمی با اشاره به برگزاری سوگواری فاطمیه در مسجد آشتیانی‌ها به مدت ۴۰ شب، گفت: کمک مومنانه مسجدی‌ها در فاطمیه دوم به یاد سردار سلیمانی انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «سید جلال بنی هاشمی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به مدت ۴۰ شب، سنتی دیرینه در مسجد آشتیانیها است و می‌توان با قعطیت گفت که این مسجد در این زمینه، رکورددار است، اظهار کرد: امسال نیز این سنت با وجود شیوع ویروس کرونا و البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از اول ماه جمادی الاولی در این ماه آغاز شد و تا دهم ماه جمادی الثانی ادامه خواهد داشت.

 

امام جماعت مسجد آشتیانیها (واقع در تهران، خیابان ۱۷ شهریور، پایین تر از میدان شهدا) افزود: مراسم سوگواری به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری (س) هر شب پس از اقامه نماز جماعت و همراه با سخنرانی مذهبی حجج اسلام لطفعلی نژاد، سید جلال بنی هاشمی، سید محمد تقوی و عباس صراف برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین هیئت مذهبی عشاق الحسین (ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاری قمی در روز شهادت حضرت زهرا (س) در فاطمیه اول در مسجد آشتیانی‌ها  مراسم برگزار کرد.

 

بنی هاشمی ادامه داد: از اتفاقات جالب درباره مسجد آشتیانی‌ها در دوره شیوع ویروس کرونا گسترش حضور مردم در نماز جماعت صبح این مسجد است که قبل از شیوع ویروس کرونا 15 تا 20 نفر و در دوره شیوع این ویروس، دست کم 40 نفر در این نماز شرکت می کنند. تمام برنامه های این مسجد در دوره کرونا از نماز جماعت تا مجالس روضه و سخنرانی مذهبی در حالی برگزار می شود که به لطف خداوند تاکنون حتی یک نفر از نمازگزاران این مسجد، به بیماری کرونا مبتلا نشده است و ان شاءالله با عنایت خداوند هیچ فردی نیز مبتلا نخواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و اینکه این شهید بانی مجالس فاطمیه در شهر کرمان بود، گفت: همچنان که مراسم بزرگداشت نهم دی «روز بصیرت» در مسجد آشتیانی‌ها برگزار شد، شنبه (13 دی ماه) مراسم اولین سالگرد درگذشت شهید حاج قاسم سلیمانی در این مسجد برگزار با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین لطفعلی نژاد و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

 

امام جماعت مسجد آشتیانی ها خاطرنشان کرد: کمک مومنانه اهالی این مسجد که در دوره شیوع ویروس کرونا در چند نوبت و به همت هیئت امنا، بسیجیان و نمازگزاران این مسجد و جمعی از خیران صورت گرفت، در فاطمیه دوم نیز به یاد شهدای جبهه مقاومت به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهید محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای کشورمان صورت می گیرد.

 

کد خبر 1010953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha