گرامیداشت شهادت سردار دلها با توزیع ۵۲۰۰ بسته معیشتی در کردستان

گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با توزیع پنج هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان رقم خورد و بار دیگر همدلی و مواسات را در این استان به جریان انداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب‌الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

 

شهادت سردار سلیمانی قلب تمامی مسلمانان را به درد آورد و رشادت و ایثارگری‌هایش در خدمت به مظلومان جهان در دل همه مردم ثبت شد. مسوولان کردستان به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها اقدام به توزیع کمک‌های مومنانه کردند تا حمایت‌های سردار سلیمانی از مظلومان را یادآور شوند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان  اظهار داشت: چگونگی برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی بسیار مهم است و به این نتیجه رسیدیم که در این سالگرد کمک‌های مومنانه توزیع شود.

 

زارعی با بیان اینکه در طول سال گذشته کمک‌های مومنانه از سوی مردم و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف صورت گرفت، اضافه کرد: تلاش‌های مردم و مسوولان باعث شد شرایط کرونایی استان از قرمز به نارنجی و الان به زرد برسد اما مردم بسیار دقت کنند چرا که شرایط می‌تواند بدتر شود و امیدواریم با کمک مردم به وضعیت سفید برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه مردم، کسبه بازاریان، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کمک کردند، اعلام کر د: اگر این همکاری و وحدت نبود نمی‌توانستیم وضعیت شیوع را تغییر دهیم.

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در خصوص کمک‌های مومنانه اعلام کرد: این کمک‌های جمع‌آوری شده  بین کسانی که در دوارن شیوع کرونا آسیب دیده‌اند یا شغل خود را از دست داده‌اند توزیع می‌شود.

 

سردار سید صادق حسینی افزود:‌ سپاه ناحیه سنندج، ستاد اجرایی امام (ره)، استانداری، مدیران و کارمندان دستگاه‌ها و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه کردستان پنج هزار و ۲۰۰ تعداد بسته معیشتی را آماده کرده‌اند و به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم توزیع می‌کنند.

 

وی یادآور شد: اقدامات دیگری را پیش بینی کرده‌ایم از جمله نقاطی در استان و شهرها به نام این بزرگوار نامگذاری خواهد شد، مستندی تهیه شده که از شبکه استانی پخش می‌شود، ضمن اینکه برنامه‌هایی در شبکه‌های مجازی اجرا شده و مراسمات محدودی هم برگزار خواهد شد.

 

سردار حسینی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی محبوب در بخش نظامی، سیاسی، اقتصادی و معنوی بود تاکید کرد: به ویژه در بخش اتحاد بین ملت‌های منطقه و تشکیل محور مقاومت، مبارزه با آمریکای جهان‌خوار شکست داعش، شکست آمریکا و محور عبری عربی آمریکایی حاصل زحمات حاج قاسم سلیمانی بود.

 

امام جمعه شهر سنندج نیز با بیان اینکه در روزهایی که شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی را برای مردم جهان ایجاد کرد، مردم کشور ما با تدبیر رهبر معظم انقلاب حماسه تعاون و احسان را در مساجد و اماکن مذهبی شکل دادند، بیان کرد: این حماسه مصداق بارز انفاق در راه خدا است.

 

ماموستا فایق رستمی افزود: احسان و انفاق از تاکیدات دین اسلام و قرآن کریم بوده که کمک مومنانه هم برگرفته از این تاکیدات است.

 

وی خاطرنشان کرد: وجدان ایرانی‌ها قبول نمی‌کند که همسایه یا آشنایی در شرایط بد اقتصادی و کرونایی از خانواده شرمنده باشد و نتواند هزینه و مایحتاج زندگی را تامین کند.

 

وی از خیرین و مردم برای مشارکت در رزمایش مواسات و کمک مومنانه دعوت و اضافه کرد: زحمت برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه بر عهده سپاه پاسداران است و این نهاد انقلابی با شناسایی افراد نیازمند بار سنگین رزمایش مواسات را بر دوش می‌کشد.

 

گرچه ویروس کرونا مانع برگزاری تجمعات شده است اما همدلی و همراهی خیرین و مسوولان موجب شده تا زمینه کمک به خانواده‌های نیازمند فراهم شود و اینک نیز در سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بار دیگر شاهد کمک‌های مومنانه و همدلی میان مردم هستیم که بی‌شک این همدلی‌ها برگرفته از راه و مکتب شهدای انقلاب اسلامی و در راس آنها سردار دلهاست که هیچگاه گذشت و فداکاریشان از دلها برون نخواهد رفت و نام و یادشان در دل و ذهن مردم ماندگار خواهد بود.

 

 

کد خبر 1010954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha